Kadınlara pembe otobüs isteyen erkekler, çocukları imam hatip ortaokullarında ve liselerinde ayrı koridorlara, hatta ayrı binalara dolduran, bunu bütün okullara yaymaya çalışan eğitimciler(!), aslında ayrıştırıcı bir kuşak yetiştirdiklerini, bunun da kadınlara yönelik istismar ve saldırıların altyapısını oluşturduğunu bilmiyorlar.

Cinsiyet açısından yapılan her ayrıştırma hem sınav hem akademik başarıyı düşürüyor. Karma eğitim gören öğrencilerin kazanımlarının akademik olarak tek cinsiyetli eğitime göre daha yüksek olduğu biliniyor.

Altınbaş Üniversitesi mezunu Gülşah Aras'ın yaptığı araştırma sonuçlarına göre, üniversite sınavlarında, başarılı okul türlerinin karma eğitim sistemine sahip liseler olduğu açıkça ortaya konulmuştur.

Aras, yaptığı bu çalışma için 5 binin üzerinde lise incelemiş. Araştırmaya göre okul türleri arasında da (Fen, Anadolu, meslek, imam hatip liseleri ve diğer liseler) başarı düzeyleri ciddi farklılıklar gösteriyor.

Okul türü bazında yapılan incelemeye göre, fen liselerinin diğer tüm lise türlerinden daha başarılı sonuçlar gösterdiği, onu, Anadolu liseleri takip ederken meslek ve imam hatip liseleri bunların gerisinde kaldı. Her puan türünde fen liseleri yüksek başarı gösterirken; imam hatip ve meslek liselerinde istenilen başarı oranlarının yakalanamadığı gözlemlendi.

Araştırmada tek cinsiyetli eğitimin YGS sonuçları başarı düzeyine olan etkisi de incelendi ve başarıyı düşürücü etkisi olduğu saptandı.

Sonuçları yorumlayan Gülşah Aras, 'Karma eğitim kadın ve erkek bireylerin birbirlerini sosyal hayat içerisinde tanıması ve farklılıklarını keşfedebilmesi açısından oldukça önemli. Birçok akademik çalışmada gözlendiği gibi, tek cinsiyetli eğitimin öğrenciye eğitim adına bir edinim kazandırmadığı, tam aksine cinsiyet tek tipleşmesine neden olduğu ortaya konulmuştur. Tek cinsiyetli eğitim savunucularının da savlarını akademik temellere dayandıramayışı çalışma sonuçlarımızı destekler niteliktedir.' dedi.

Eğitimde kız-erkek ayrı okullarda okumalı diyenler, bir kez daha düşünmelidirler…