YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Yetkin BULUT

SANAL GERÇEKLİK

İnternetin günlük yaşamda ağırlığının artması ile insanların internet kullanım oranları da artmaktadır. Bugün dünyada yaşayan 7.5 milyar insanın 3.8 milyarı internet kullanıcısı hâkline gelmiştir. Bu rakam her geçen gün artmaya da devam ediyor.

            İnternetin bu kadar hayatımızın odağında olması teknolojik uygulamaların ve ürünlerin de çeşitliliğin artmasına neden olmaktadır. Sanal gerçeklik bu kavramlardan birisi olmuştur. Sanal gerçeklik eğlence sektöründen eğitim sektörüne kadar tüm sektörlerde kullanılmakta ve her geçen gün de yeni kullanım alanları eklenmektedir.

            Sanal gerçeklik uygulamaları ile kullanıcı deneyimi en üst seviyeye çıkmaktadır. Sanal gerçeklik ile gerçekte olan dünyanın bir simülasyonunu sanal ortamda deneyimleme imkanına sahip oluyorsunuz. Üstelik bu deneyimi yaşarken kullanıcı kendisini olayın bir parçası olarak görüyor. Sanal gerçeklik deneyimi yaşandığı anda kullanıcı kendisini gerçek dünyadan zihinsel olarak ayrılmakta ve o anda kendisini sanal dünyada görmektedir. Bunu yaparken de kullandığı gözlük gibi araçlar ile de etkileşim içerisinde olmaktadır. Örneğin bir araba oyunu oynarken aracı sağa ve sola doğru çevirdiğinizi hayal edin. Otomatik olarak kullanıcı da sağa sola doğru hareket etmektedir. Benzer şekilde konaklama işletmeleri de artık müşterilerine işletmelerini salan gerçeklik uygulamaları ile deneyimleme imkanı sunmaktadır.

            New York Times gazetesi basılı ortamda verdiği haberleri internet sitesinde sanal gerçeklik uygulamaları ile destekleyerek aboneleri/okuyucuları arasında bağ kurmaktadır. Bu sayede okuyucular/aboneleri sitelerinde daha fazla zaman geçirmekte ve daha fazla haber okumaktadır.

            Örneğin bir otomobil firması olduğunuzu düşünün. Burada çıkaracağınız yeni ürünü sanal gerçeklik ile müşterilerinize deneyimleme şansı sunabilirsiniz. Benzer şekilde ürettiğiniz ürünlerin üretime başladığı ilk aşamadan son aşamaya kadar geçirdiği tüm aşamaları sanal gerçeklik ile müşterilerinize göstertebilirsiniz. Bu sayede müşterileriniz ile aranızda bir bağ kurabilirsiniz.

            Sanal gerçeklikte vurgulanması gereken en önemli noktalardan birisi deneyimleyen kişinin uygulama ile bütünleşmesi ve deneyimleme esnasında tam bir konsantrasyon sağlamasıdır. Bu da pazarlamacıların dikkatinden kaçmamakta ve özellikle video oyun sektöründe ürün/ marka yerleştirmeleri yapılmasına neden olmuştur. Video oyunu oynayan herkes otomatik olarak bilinçaltına üstelik doğrudan mesajları almaktadır.

            Teknolojinin kullanımının gitgide arttığı günümüzde işletmelerin bu durumu dikkate alması ve bu duruma göre stratejilerini dizayn etmesi gerekir.

           

           

 

           

DEĞERLİ MARKALARÖZELLİK ANLATIR FAYDA SATTIRIRHİKAYENİN GÜCÜKONUMLANDIRMA STRATEJİLERİKONUMLANDIRMABİLGİ HER OYUNU BOZAR SANAL GERÇEKLİKDemokrasi ve ekonomiPokemonTurizm kültürüYazarın Tüm Yazıları