YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Yetkin BULUT

KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ

Düşük fiyattan konumlandırma: Fiyat ve kalite konumlandırma stratejisinde iki tür yaklaşım vardır. Birinci yaklaşım düşük fiyattan konumlandırma stratejisidir. Firma bu stratejiyi uygulayabilmesi için firmanın pazarda rakiplerine göre maliyet avantajına sahip olması ve hedef kitlesinin ise fiyata karşı duyarlı olması gerekmektedir.  Aynı zamanda kaliteden ödün vermeden fiyatı düşük tuttuklarını tüketiciye ispat etmeleri gerekmektedir. Aksi takdirde kazanç kalıcı olamaz. BİM

Yüksek fiyattan konumlandırma: İkinci yaklaşımda ise yüksek fiyatlı konumlandırma stratejisi durumu vardır. Burada önemli olan yüksek fiyatlı ürünün kalitesinin yüksek olması ve tüketicinin ödediği fazla paranın karşılığını almasıdır. Tabi yüksek fiyat ne kadar kaliteyi çağrıştırsa da bir statü göstergesi olmasını da unutmamak gerekir. Bu yaklaşıma Apple, Gucci, Prada.

Ürünün Niteliklerine Göre Konumlandırma Stratejisi: Bu stratejinin temelinde üründeki birçok özellikten belirgin olmasının istendiği bir özellik ve bu özelliğin tüketiciye sağladığı yarar kullanılarak konumlandırma yapılması yatar. Bir ürüne ait bütün özellikler ortaya çıkarıldıktan sonra bu özellikler içerisinden hedef kitlenin ihtiyaçlarına yanıt verebilecek ve hedef kitle açısından tercih sebebi olabilecek özellik ya da özellikler belirlenmektedir .

Kullanıcıya Göre Konumlandırma Stratejisi: ürün kullanıcılarına göre ya da bir sınıf kullanıcıya göre de konumlandırma yapılabilir. Bankaların kredi kartlarında çeşitli taraftar grupları temel alınarak özel tasarımlarla konumlandırma yapmaları örnek olarak gösterilebilir veya özgürlüğüne düşkün, maceraperest, güce önem veren, farklı olmayı seven, asi ruhlu insanları hedef kitle olarak belirleyen Harley Davidson bu konumlandırma stratejisiyle hedef kitle ile marka arasında özel bir bağ kurmaktadır

Kullanım ve Uygulamaya Yönelik Konumlandırma Stratejileri: Kullanım ve uygulamaya yönelik konumlandırmada, ürünün kullanım amacına vurgu yapılarak, tüketicinin zihninde istenilen bir konuma oturtmaya çalışılır.Örneğin mısır gevreği ülkemizde pek anlaşılmadı. Kahvaltılık mısır gevreği denilince strateji başarıya ulaştı.

Pazarda İlk Olmak Konumlandırma Stratejisi: Yeni bir ürün, yeni bir fikir, ya da yeni bir yarar ile zihinlerde konumlanmak firmalara muazzam bir üstünlük sağlar. Eğer bir ürün veya hizmet alanında ilk olursa tüketicinin zihnine girmesi, daha sonra gelen birinin onu kendi ürününün daha iyi olduğuna ikna etmesinden çok daha kolaydır .Selpak gibi

Pazarda Lider Olmak Konumlandırma Stratejisi: Pazar lideri, belirli bir piyasa sektöründe pazara müdahale edenler arasında en dominant forma sahip firmayı temsil eder. Genellikle, her sektörde pazar lideri olarak konumlanan bir firma vardır. Bu büyük pazar payına sahip olmasıyla karakterize edilir. Ayrıca pazar lideri, hız ve rekabetin temellerini belirlemektedir.

Pazarda Ürünü Tek Hale Getirme Konumlandırma Stratejisi: Bu konumlandırma stratejisinde, ürünün tüm özellikleri içerisinden tüketiciyi en çok etkileyecek olan ve rakipler tarafından henüz ön plana çıkartılmamış olan özelliklerden ya da ürünün sağladığı yararlardan biri seçilerek, konumlandırmada bu ürün özelliğine vurgu yapılmaktadır.

Rakiplere Göre Konumlandırma Stratejisi: Rakiplere göre konumlandırma stratejisinde, yoğun rekabetin yaşandığı pazarlarda rakip mallara ya da markalara göre farklı yönlerin keşfedilerek ya da oluşturularak işletmenin kendisine bir konum elde etmesi durumu söz konusudur

Peki sizin stratejiniz hangisi? Belki daha da önemli soru…Sizin bir stratejiniz var mı?

KONUMLANDIRMA STRATEJİLERİ KONUMLANDIRMA BİLGİ HER OYUNU BOZAR SANAL GERÇEKLİK Demokrasi ve ekonomi Pokemon Turizm kültürü Normalleşme Bayram Brexit Yazarın Tüm Yazıları