Marka değeri işletmecilik dünyasının en önemli kavramlarından birisidir. Çeşitli şirketler tarafından geliştirilen veya finansal yönetimde kullanılan bazı yöntemlerden yola çıkarak geliştirilen değerleme yöntemleri ile markalar değerlendirilmektedir.

Marka değerlemesi yapan en prestijli yöntemlerden birisi de Brand Finance tarafından yapılan değerlemedir. Brand Finance tarafından yapılan değerlemeye göre dünyanın en değerli şirketleri şu şekilde sıralanmaktadır.

  1. Amazon
  2. Apple
  3. Google
  4. AT&T
  5. Facebook
  6. Microsoft
  7. Samsung
  8. Verizon
  9. WalMart
  10. ICBC

Bu listenin en önemli özellikleri ise şu şekilde;

  • En değerli marka sıralamasında en fazla marka ABD'nin
  • %20'lik pay ile en fazla pay teknoloji şirketlerinin

Marka bir ülkeye refahın ve zenginliğin gelmesine neden olur. Ayrıca bir ülkede ne kadar fazla marka olur ise o ülkenin itibarı da yüksek olur.

Bu tablonun bizim için anlamı ise daha fazla çalışmamız gerektiğidir. Bunun için işletmelerin Ar&Ge yatırımlarına ağırlık vermesi gerekir. Bugün artık inovasyonun işletmeler için ne ifade ettiğini bilmeyen konuşmayan kalmadı. Bu yüzden işletmelerin inovasyona ve farklılaşmaya önem vermesi gerekiyor.

Yaşadığımız yüzyıl Endüstri 4.0 devri. Bizim de ülke olarak bu çağı yakalamamız gerekiyor. Bu treni kaçırır isek çağdaş ülkeler sıralamasında yerimizi almamız zor gibi duruyor. Bu yüzden işletmelerimizin bu çağın gereklerini taşıyan bilinç düzeyine sahip olması gerekiyor.

Devir büyük balığın küçük balığı yuttuğu değil hızlı balığın yavaş balığı yuttuğu devir. O yüzden sistematik çalışmalı ve hızlı olmalıyız.