Fatih diyor ki;

'İmtisal-i 'cahidü fillah ' oluptur niyyetim,

Din-i İslam'ın mücerred gayretidir gayretim.' (Niyetim, Allah yolunda cihat edenlere örnek olmaktır. Gayretim İslam dinini yüceltme gayretidir.)

'Fazl-ı Hakk-u himmet-i cünd-i ricalullah ile,

Ehl-i küfrü set-te-ser kayhreylemektir gayretim.' (Allah'ın fazlı ve Allah adamları ordusunun himmeti ile küfür ehlini baştan başa kahreylemektir niyetim.)

İşte İstanbul'un Fatih'inin fetih amacı budur.

Arapçada, 'açma, yol gösterme, galibiyet ve zafere ulaştırma' anlamına gelen fetih, İslam'da ila-i kelimetullah(Allah'ın adını yüceltme)' uğrunda verilen maddi mücadele sonucunda elde edilen kazanımlardan daha çok manevi açılım ve kazanımı ifade eder.

Fetih, öncelikle kalbi ve aklı İslam gerçeğine açmak, ikinci olarak da İslam'ın mesajının önündeki engelleri kaldırmak, insanın kalbine ve aklına ulaşmayı mümkün kılacak ortamı hazırlamaktır.

Fetih kelimesinin en güzel anlam ve yorumunu sevgili Peygamberimiz(sav)'in Hadis-i şeriflerinde ve Kur'an-ı Kerim'de bulmaktayız.

Medine'nin savaşsız fethedilmesi ve İslam'a kazandırılması hakkında Peygamberimiz(sav)'in; ' ülkeler ve şehirler zor alınır; Medine ise Kur'an ile fethedilmiştir' sözü buna en güzel bir örnektir.

Kur'an-ı Kerim'den bir örnek de şöyledir:

'Biz sana doğrusu apaçık bir fetih ihsan ettik(Fetih,1).

Kur'an-ı Kerim bunu, 'Fethi Mübin(apaçık bir fetih) olarak nitelendirmiştir.

Ayasofya BU FETHİN, bu ruhun bu amacın SEMBOLÜ ve hediyesidir.

Fethin sembolü Ayasofya, yalnız İstanbul'un değil, bundan sonra fethedilecekler için de bir sembol olmuştur.

Ayasofya dünkü fethimizin ve ihtişamımızın, bugün de güçsüzlüğümüzün ve gözyaşımızın sembolüdür. .

Biz Abdülhamid'in mirasına sahip çıkmakla övünürüz ama, Fatih'inkini de öteleriz.

Bir Fatiha dileklerimizle selam ve sevgiler…