İnsanoğlu var olduğu tarihten bu yana kadar sürekli olarak bir değişim içerisinde. Sürekli olarak kendisini yeniliyor. Gelişen teknoloji le beraber bu değişim hızı daha da hızlandı. Artık yıkıcı inovasyonların devrini yaşıyoruz.

Öyle bir zamanda yaşıyoruz ki Youtube'a 1 saatte yüklenen video izlemek isteyen bir kişi bilgisayar başında yaklaşık 86 yıl geçirmek durumunda. Durum bu halde olunca da doğal olarak youtube gibi mecralar birer öğrenme merkezi haline geldi.

Bir ürün aldığınızı düşünün. Ürünün ne olduğunun artık hiçbir önemi kalmadı. O ürünün nasıl kullanılması gerektiğini video izleyerek yapar hale geldik. Bununla beraber işletmeler de kendilerini ifade edebilmek için bu tür mecraları daha fazla kullanılır hale geldi.

İşletmeler bugün geldiğimiz zaman dilimi içerisinde modern 'pazarlama anlayışı' diye literatürde tanımlanan 'müşteri merkezli' bir yapılanma içerisine girdiler. Müşteri artık organizasyon yapısının içerisinde her yerde. Tüm organizasyon yapısını yönlendiren itici güç müşteri oldu. Buna rağmen hala satış anlayışında olan işletmelerin olduğunu yaşıyoruz ve görüyoruz.

İşletmelerin temel amacı kar elde etmektir. Bu doğrudur. Ancak müşteri memnuniyetini temel alan, müşteriyi yaşam boyu elinde bulunduran ve onunla artık bir ortak gibi ilişki kurabilen işletmeler varlıklarını devam ettirecektir.

Bizim satış anlayışı diye adlandırdığımız 'ne olursa olsun satarım yeter ki satmasını bileyim' anlayışı hala birçok işletme tarafından maalesef ki kullanılıyor. İşletme elbette ki para kazanacak. Ancak satış anlayışının hakim olduğu işletmelerde karlılık sürekli olmaz. İnsanlara bir kere satış yapılır. İkinci kez belki satış yaparsınız ancak üçüncü kez satamazsınız.

Tüketiciyi koruma yasası ile insanların kandırılmasının önüne bir nebze de olsa geçiliyor olsa da hala birçok kandırılma vakası şehrimiz başta olmak üzere birçok yerde yaşanıyor. İşletmelerin satış anlayışını terk etmesi ve pazarlama anlayışını tercih etmesi gerekli. Bunun için de işletmelerin sahip ve ortakları başta olmak üzere herkesin zihniyet değişikliğine gitmesi gerekiyor.