Geçenlerde Hz. Ömer'in adaleti ile ilgili yazdığımız bir yazıya cevaben bir doktor dostumuz , 'Mesele İngiliz, Alman, Fransız yasası değil, uygulamasındaki farklılıktır adaletsizlik' demiştir.

Biz de cevabımızda, 'Adaletsizlik bazen yasanın kendisinde bazen de uygulamasında olur' şeklinde kısa bir cevap vermiştim.

Müslümanlar olarak biz şuna inanmak zorundayız.: Yasaların en doğrusu ve adil olanı ilahi hükümlerdir. Bu hükmü kabul edip uygulamamak farklı bir şey, reddetmek ise başka bir şeydir.

Birinci durumda günahkar olmakla birlikte imanımızı koruruz. İkinci durumda ise Müslüman olma iddiamızı kaybederiz.

Bilindiği gibi adil yasalara işlerlik kazandıran hakimler ile şahitlerdir.

İslam'da buna son derece önem verilmiş, hakkın ortaya çıkarılabilmesi için şahitlik bazen Farz-ı kifaye kabul edilmiştir.

Hz. Ömer'in adaletini getireceğim diyenler, bu adalet mekanizmasını ayakta tutacak Hz. Ömer'in şahit ve hakimlerini de yetiştirecektir. Sloganlarla ne adalet gelir, ne de zulüm kalkar.

Merhum Elmalılı Hamdi Yazır Fıkıh Istılahları Kamus'unda şahitlerle ilgili 14 (on dört) özellik sayar.

Köyümüzdeki medresede yıllarca ders okutup yüzlerce öğrenci yetiştiren merhum Abdullah Keleş Hocaefendi'nin notlarında güvenilir fıkıh kitaplarından derlediği şahitlerin özellikleri ise 42(kırk iki) olarak verilmiştir.

Hz. Ömer'in adaletini getireceğini söyleyenler önce Hz. Ömer'in uygulamalarındaki yasaları, daha sonra da şahit ve hakimleri bulacaklardır.

Yarın Hakimlerin özellikleriyle birlikte tamamlama umuduyla bugünden birkaç tanesini vermeye çalışalım. Tabii ki bugün bunlar yok ve de laik bir ülkede yaşıyoruz. Günümüzde hukukun referansları ne bunlardır ve ne de bu özelliklerin derlendiği fıkıh kitaplarıdır.

Uyguladığımız hukukun referans kaynakları yürürlükte olan bugünkü anayasa ile çağdaş Batı hukukudur. Amacımız bu şekilde beyanda bulunanların boşuna halkı kandırmalarının önüne geçmektir. Yol çetin ve uzundur.

  1. Ömer'in adaletinde şahitliği kabul olmayanlar:

1-Gözleri görmeyenler. 2-Kölenin, Kafirin, delilerin ve çocukların. 3-Namuslu kadına iftira eden.4-Karı- Koca birbirlerine. 5- Usul fürua(evlada-toruna, torunun çocuğuna vs.), füru usula(evlad babaya, dedeye vs..).6-Ortaklar birbirlerine müşterek oldukları mallarda. 7-Erkek homoseksüel. 8-Birbirlerine düşman iki kişi birbirlerine.9- Başkalarının musibetlerine ağıt yakmayı meslek haline getirmiş kadın. Devam umuduyla selam ve sevgiler. [email protected]