Değerli Samsun kamuoyu;

Gazetenizde, Gülsan ile ilgili iki yazı yazdım. Çok fazla ilgi gördü. Sevgili genel yayın yönetmenimizin devam telefonu ile haberleştik.

Ben Ankara'dayım, malum ya yaş yükselince torun bakmak görevi safhasını yaşıyoruz. Türk toplumunun çok güzel bir geleneğidir.

Sayın Kara'ya dedim ki: Ben Gülsan'ın imar, emlak hukuku, şehircilik ilmi penceresi ile bakışı, mimari çözümleri vb. mesleki ve bir zamanlar Gülsan ile ilgili Belediye memuru olmam nedeni ile sahip olduğum bilgiler ile tecrübemi yazarım.

İşin sosyal yönüne ise edebi kalemi daha anlamlı olan siz değinirsiniz.

Dostlar çok zor bir meslek sahibiyim.

Allah'a şükürler olsun ki bir badire atlatmadan mesleki kazanç kısmını bıraktım.

Ama beynimde biriken bilgiler yerinde rahat durmuyor ki… Bu bilgiler bazen beni agresif bile yaptığının farkındayım.

Elimde bir kalemim var. Mühürüm yok. Mühür olmayınca da mühür sahibi olanlar tarafından bir nevi işe yaramaz görüldüğümün bile farkındayım.

Evvelki yazımda yazdım. Mübarek muktedir olanlar !!! .. Aman ha vatandaşın ekmek teknesine dokunurken bin kere düşünün.

''Akşam yattım…. Sabah kalktım. Aklıma geldi. Yaptım'' davranışı külliyen sakattır.

Ankara İskitlerde buranın benzeri sanayi sitesine 30 yıl önce yıkım kararı uygulandı. Şu anda bile çöp site gibidir. Hem esnaf ve çevre perişan oldu. Burada çok fazla dostlarım var. Benden bile medet umarlar. İşte oldu. Her dönem seçilen bir başkanları oldu ya… Çok başarılı zannedildi. Ne ise geçelim. Dönelim Gülsana.

Gülsanın toplam brüt alanı ( yollar dahil ) : 281.000 m2dır. Elbette harita mühendisliği yapacak değilim. Bu alanda; 88.000 m2 yol ile 193.000 m2 tapulu dükkan mülkiyeti vardır. Burada ki dükkan mülkiyetinin edinme şeklini diğer yazılarımda belirtmiştim.

Gülsan sanayi sitesi aslında prefabrik ön gerilmeli betonarme plaklar, kirişler, kolonlar ile kayıcı mesnetli inşaa edilmiştir. Yüklenicisi Gök İnşaat olup, şantiye şefi rahmetli inşaat mühendisi Seyfettin Şen'dir. Parsellerin biçimlerinin uygun olmaması sebebi ile bazı yerlerde normal betonarme dükkanlar yapılmıştı. Belediyenin sattığı dükkanların mimari ve statik müellifi benim. ( Zamanında hem mimarlık, hem inşaat mühendisliği ve hem de müdürlük yapmak zorundaydım )

Bu bilgileri şunun için yazdım. Kedimden bahsetmek için değil. Bu Gülsan projesi Samsun Belediyesinin bir nevi yatırım projesi idi, yapıldığı tarihte.

Tip dükkan ortalama büyüklükleri 150 m2 tır. Yani Gülsan'da 1200 civarında dükkan yapılmıştı. Şimdi birleştirilenler, ayrılanlar, yıkılıp yapılanlar söz konusudur.

Dükkanların orijinal resmi projelerinde zemin katın yarısı kadar ara kat yapılmıştı. Bunun manası şudur. Burada yapılan sitenin yapılanma emsali E= 1.5 tır.

Şimdi kusura bakılmasın zorunlu olarak mesleki tabirleri kullanmak zorunda kaldım.

İddia edildiği gibi Gülsan Sanayi sitesi yapılırken plansız değildi. Zaten 1960 imar planında bu alan küçük sanayi alanıdır. Ama uygulama imar planına Gülsan uymamaktadır. Sadece plan kullanım kararına uygundur. İnşaat safhasına geçildiğinde 1/ 4000 ölçekli Nazım İmar Planı vardı. Bu plana göre hazırlanan vaziyet planı ile inşaata başlanılmıştı.

Daha sonra 12 Eylül askeri darbesi sonrası şikayetler üzerine, konu İmar Bakanlığına intikal ettirilerek, vaziyet planına yüzde doksan uygun imar planı yapıldı. Birkaç yamuk bina sonradan usulsüz ilave edilmişti. Bunlar da 2805 ve 2981 sayılı yasalar gereğince ruhsata bağlanmıştı.

Binalar yapıldıktan sonra parselasyon planı yapılmıştır. Bu nedenle dükkan tapularında kagir bina hükmü vardır.

Zamanında yapı kullanma izin belgeleri işlemlerini Kooperatif ve belediye başlattı. Bir kısım vatandaş Yapı Kullanma İzin belgesi aldı. Bir kısım ise almadı. Sebebi şudur. Uzun süre yapı kullanma izin belgesi harcı adı altında maliye bakanlığı ciddi bir bedel alıyordu. Bu bedelden kaçınıldı.

Parselasyon planları tapu fen klasörlerindedir. Belediye arşivleri yok olmuştur. Parselasyon planlarının tapu idaresince kabul edilerek tapu verilebilmesi için ise, mülga 6785 sayılı İmar Yasasının 35-36 maddeleri gereğince '' imar planlarına uygundur '' encümen kararı alınması zorunluydu. Şimdi 3194 sayılı imar yasasında başka maddede aynı hükümler vardır.

Bu ayrıntılar sık sık bana sorulduğu için yazımda bahsettim. Ayrıca özellikle Gülsan sanayi sitesinin ciddi bir Samsun Belediyesi yatırımı olduğunun altını çizmeye devam edeceğim.

Bu alan gene Samsun Büyükşehir Belediyesi yatırımı olabilir. Ama bu defa son karar olacak.

Gelecek samsun ve çevresi için BÖLGESEL VE KENTSEL İŞ MERKEZİ.

Bence çok kolay, adil ve bereketli bir proje olur. Sadece beyinleri şeytanlaştıran ''ben bilirim'' egosundan kurtulmakla bu işe başlanılır.

Gelecek yazımda uygulamacı şapkamla faydalı olmaya çalışacağım.

Ben sadece yazarım. Gönül ister ki vatandaşın oyuna talip olanlar ADİL, GERÇEKÇİ VE BEREKETLİ SAMUN BÖLGESEL İŞ MERKEZİ projesine sahip çıksınlar.

Ben umutluyum. Sebebi şudur: Zaten geçen seçimde Sayın Canik Belediye Başkanı Osman Genç ile Milliyetçi Hareket Partisi BŞB başkan adayı sayın Dr. Ferhat Günaydın aynı kapsam ve manada projelerini kamuoyu ile paylaşmışlardı.