Yaşadığımız yüzyılın en önemli değeri bilgi. Buradan muhtelif defalar da söylediğim üzere bilgi her oyunu bozar.

Bilgi ise verinin işlenmiş halidir. Dolayısı ile veriye sahip olan ve onu işleyip fonksiyonel bilgi haline getiren kişi/şirket günümüz rekabet dünyasında birkaç adım öne geçer.

Veriyi elde etmek için şirketler inanılmaz çabalar sarfetti. Bunun için özel yazılımlar üretildi ve hala da tüketicimizin/müşterimizin ne düşündüğü ve nasıl/hangi değişkenlere göre karar verdiğini tespit etmek için hala çaba sarfediliyor.

Özellikle akıllı teknolojilerin hayatımıza girmesi ile beraber artık makineler de kendi arasında haberleşmeye başladı. Benzer şekilde yapay zeka uygulamaları ile beraber artık veriyi elde etmek göreceli olarak daha kolay hale geldi.

Bugün artık veriyi elde etmek eskisi kadar zor değil. Bugün artık zor olan veriyi muhafaza etmek. Birçok kişinin artık ver hırsızlığı ile başı derde girdi.

Şirketlerin özel bilgileri de dahil olmak üzere artık başkaları tarafından ele geçirilip para karşılığında satılır hale geldi.

Bunun en son örneği Dünyanın en büyük oteller zincirlerinden birisi olan Marriott Grup. 327 milyon kişinin tüm bilgilerinin çalındığını düşündüğümüz zaman olayın önemi çok daha rahat bir şekilde anlaşılır sanıyorum. Otel yetkilileri verinin nasıl çalındığını elbette araştırıyor ama veriyi elde eden kişilerin yerine kendinizi koyduğunuz zaman nasıl bir çalışma yapabileceğinizi düşünmenizi rica ediyorum.

Veri çok önemli. Veriyi işleyipğ bilgi haline getirmek de önemli. Bu çağda en önemli şeylerden birisi de o veriyi muhafaza etmek ve başkalarının eline geçmesini önlemek.