Domain, hosting konularında çalıştığım bir internet hizmetleri firmasının destek bölümünden faturaları siteden indiremediğimi ve mail ortamında gönderilmesini rica ettim...

Gelen yanıt çok ilginçti...

"Sistemi kontrol ettiğimizde bir sorun olmadığını gördük. Hesap ayarlarına girin, oradan faturalarım bölümüne ve indirin"…

Cevabım ise şöyle oldu:

"Müşteri memnuniyeti dedikleri bu olsa gerek. Verdiğinizle yanıtla şunları kast ediyorsunuz galiba:

1- Müşteri yalancı: Sistem çalıştığı halde faturasını indiremediğini söylüyor.

2- Müşteri iş bilmez bir acemi: Bak hesap ayarlarına gireceksin, oradan faturalarım bölümünü seçeceksin.

3- Müşteri işgüzar: Üç kuruş para veriyor, bize ekstra iş çıkarmak için özel çaba harcıyor.

Muhasebe servisini tebrik ediyorum (!) Ama yönetiminize de şunu söylüyorum. Bir gün işler kötü gitmeye başlarsa, dönüp müşterilerinize verdiğiniz cevaplara ve bu cevapları yazanlara bakın!

İyi çalışmalar..."

Üç dakika geçmeden telefonla arayıp faturaları mail olarak gönderdiklerini, başka bir arzumuzun olup olmadığını sordular...

***

Müşteri memnuniyeti günümüzün en önemli kampanyası, satış yöntemi...

Ürününüzle ilgili müşterilerinizi mutlu edebiliyorsanız...

Firmanız ya da ürününüzle ilgili olumlu konuşmalar yaptırabiliyorsanız...

Sosyal Medyada ürününüzün tanıtımlarının altına olumlu yaşanmışlıklar yazdırabiliyorsanız...

Korkmayın, doğru yoldasınız!

Ama tam bunun tersiyse...

Ülkede kriz olmasına gerek yok...

Sizin için çanlar çalmaya başlamış demektir!

***

Sadece ticarette değil, siyasette de böyledir...

Milletin karşısına çıkardığınız adayla ilgili konuşulanlar...

31 Mart için önemli bir veridir...

Partinizin, oluşturduğu seçmen memnuniyeti kadar...

Adayınız hakkındaki kanaatler...

Onun başka alanlarda yaptığı görevlerde bıraktığı izler...

Seçmene karşı olan davranışları...

Hakkındaki ağızdan ağıza yayılan hikayeleri...

Ne kadar güçlü gibi görünürseniz görünün...

Büyük bir sorun ya da avantaj olarak karşınıza çıkar...

***

Bazen tekel ya da tröst oluşumlar yaşanır...

Bazen rakiplerinizin yetersizliği sizi alternatifsiz gibi yapar...

Bu durumlarda bile sonuç garanti değildir...

Müşteri memnuniyetsizliği yeni arayışları başlatırken...

Ürününüz hakkındaki olumsuz söylemler ve yaşanmışlıklar...

Hakkında olumlu ya da olumsuz hiç bir söylem, yaşanmışlık bulunmayan yeni bir ürünü...

Yani yeni bir ismi...

"Bir de bunu deneyelim" umuduna dönüşüverir...

Bakmışınız ki, piyasayı kaptırmışınız...

Yani seçimi...

***

Müşterisini (Seçmenini) dinlemeyen...

Mutlaka ama mutlaka batar!

Buradaki tek kurtuluş yolu...

Tekel olabilmek ya da tröstleşebilmektir...

O zaman da zaten ne müşterinin fikrinin önemi kalır...

Ne tercihini soran olur!

Ne seçim kalır, ne de seçmen!