YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Doç. Dr. Yetkin BULUT

GELENEKSEL Mİ?  DİJİTAL Mİ ?

Teknolojinin hayatımıza girmesi iler beraber işletmelerin kullandıkları mecralar da hali ile değişti. Örneğim artık herkesin sosyal medya hesapları var. Sosyal medya ile birlikte herkes ürünlerini sosyal medyadan tanıtır hale geldi. Hali ile de dijital platformlarda yapılan reklamlar daha popüler hale geldi.

Bu noktada geleneksel medya kullananlar ve bu işi meslek olarak icra edenler ile dijital medya kullanan ve meslek erbabı arasında kısır bir tartışma hasıl oldu. Yumurta mı tavuktan çıkar tavuk mu yumurtadan çıkar tartışmasına benzeyen bir tartışma maalesef gündemde yer almış durumda.

Teknolojinin hayatımızda inanılmaz bir yer kapladığı yadsınamaz bir gerçek. ABD’de yapılan bir araştırmaya göre bir kişi günde 64 kez akıllı telefonunu kontrol ediyor. Hatta dijital bağımlılık ile ilgili poliklinikler oluşturulmaya başladı.

Özellikle yeni kuşak bu noktada son derece aktif. Nerede ise tüm vaktini insanlar internette ve dolayısı ile de akıllı telefonlarında harcıyor.

Gazete reklamları, radyo reklamları ile dijital platformdaki reklamcılar arasında da tatlı bir rekabet var. Dijital reklamların bu noktada geleneksel medya mecralarına göre daha kolay etki ölçümlemesinin yapılabiliyor olması işletmeler açısından önemli bir avantaj. Ancak burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir gerçek var. Siz ne kadar dijital olursanız olun tüketici hala kendisine dokunan reklamları önemsiyor ve onları daha fazla dikkate alıyor. Bu bağlamda düşündüğümüz zaman geleneksel mecraların öneminin hala yadsınamaz ölçüde önemli olduğu. Dolayısı ile online mecraların kullanılması kadar offline mecraların da kullanılması işletmeler açısından dikkate alınması gereken bir unsur.

İşletmeler peki bu noktada ne yapması gerekir?

İşletmeler hem online mecraları hem de offline mecraları kapsayacak şekilde medya planlamasını yapması gerekir. Bu manada kendisini nerede görmek istiyor ise işletme buna göre planlama yapması gerekir.

Peki en uygun mecra neresi?

İşte bu sorunun cevabını verebilecek kişi/kişiler de işletmenin sahip veya ortaklarıdır. Hedef tüketicimiz kim? Bu sorunun cevabı ile verilecek mecranın seçimi arasında doğrudan ve güçlü bir ilişki var. Siz iş makinesi satan bir işletme iseniz prime time zamanlarında TV reklamı vermek ne kadar doğru olacaktır? Veya başka bir açıdan bakacak olur isek hangi TV kanalına hangi saatte reklam verilecek? Kanada da yapılan araştırmaya göre yerel basının gücü gitgide artıyor ve tüketicilerin de yerel kanalları kullanma ve takip etme oranı gitgide artıyor. Teknoloji ile dünyanın her yerinden haber alıyoruz ancak satın almalarımızı yerel firmalardan yapıyoruz. Bu gerçeği hiçbir zaman unutmamak gerekli.

Geleneksel dijital kanaldan birisini seçmek yerine olaya bütünleşik bakmak ve bu doğrultuda her iki kanal yapısını da kullanan planlama yapmak işletme açısından önemli kazanımlar sağlayacaktır. Doğru zamanda doğru mecrada yer almak ise rakiplerinden avantajlı olunmasına vesile olacaktır.

 

 

 

SMARTBİZİM KÖYÜN ŞARKISI -2-BİZİM KÖYÜN ŞARKISIGÖBEKLİTEPE'DEN SAMSUN'AMÜŞTERİ AĞLARIYENİ YILGELECEKTE BİR GÜN GELECEKMış Gibi Olmak ya da OlmamakGELENEKSEL Mİ?  DİJİTAL Mİ ?SAMSUN VE FUARLAR 2Yazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Osman KARA
''Düğüm çözülüyor''
Osman KARA
Erdem EROL
JEST VE REST
Erdem EROL
Mustafa GENÇ
SOSYAL YA DA GÖNÜL BELEDİYECİLİĞİ NEDİR?
Mustafa GENÇ
Prof. Dr. Yücel TANYERİ
KENEVİR
Prof Dr Yücel TANYERİ
Embiya SANCAK
"SAHİL YOLU UYGUNDUR" KARARINA İPTAL
Embiya SANCAK
Alpaslan ÇEPNİ
DİLE ÖZEN GÖSTERMEK
Alpaslan ÇEPNİ
Doç. Dr. Yetkin BULUT
SMART
Doç Dr Yetkin BULUT
Yavuz BAYRAM
HAYATI ISKALAMAK
Yavuz BAYRAM
Selçuk KAYA
Israra gerek yok
Selçuk KAYA
Metin ATLI
GÖZLER YÖNETİMDE
Metin ATLI
Ender GÜR
OMURGA BOZULUNCA
Ender GÜR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
HER YÖNÜYLE CEZA HUKUKUNDA AF MÜESSESESİ II
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
Ahmet HAYVALI
FİNANSAL İSTİKRAR VE KALKINMA KOMİTESİ KURULUYOR...
Ahmet HAYVALI
Kadir GÜRKAN
55 DU 637
Kadir GÜRKAN
Mustafa ÖZBALCI
SÖZ UÇAR, YAZI KALIR 
Mustafa ÖZBALCI
Ömer PAMUK
EN SIRADAN İŞ BİLE...
Ömer PAMUK
Ayhan HAMLI
AYBÜKE ÖĞRETMENİN KATİLLERİNE 18 YIL...
Ayhan HAMLI
Akın ÜNER
96 SENELİK DRAM: MÜBADELE
Akın ÜNER
Ergin KAHVECİ
ANLAŞTIK!...
Ergin KAHVECİ
Fulya ZORLU
Sosyalleş-me
Fulya ZORLU
Cevdet YILMAZ
Daha az ölüm, daha az doğum (Less die, less birth)
Cevdet YILMAZ
Gül TURAN
BÜYÜKADA ATLARI
Gül TURAN
Ceyhun DONBAY
FUTBOL ŞEHRİ SAMSUN, TESİS FAKİRİ!
Ceyhun DONBAY
İlker Mutlu
Samsun 100. Yıl Platformu
İlker Mutlu
Şakir DEMİRCİ
CHP’DE... DAR ALANDA KISA PASLAŞMALAR
Şakir DEMİRCİ
Ersin ERGE
YAŞAR DOĞU SPOR ÖDÜLLERİ
Ersin ERGE
Cesur CEYLAN
KARNE HEDİYESİ(?)
Cesur CEYLAN
Turgay SAAT
Parayı veren düdüğü çalıyor...
Turgay SAAT
Nami Cem İYİGÜN
GEZEGENİ SERİNLETMEK - 2
Nami Cem İYİGÜN
Kenan ÖZTÜRK
Vezirköprü Kunduz’da kış  
Kenan ÖZTÜRK
Dr. E. Kurmay İbrahim YILDIRIM
COĞRAFYA ÜLKELERİN KADERİDİR
Dr E Kurmay İbrahim YILDIRIM
Birol BİRCAN
Bafra’nın Kitapları
Birol BİRCAN
Naci ALTUNCU
TV PROGRAMLARI: SIĞ, SIRADAN VE YOZ.
Naci ALTUNCU
Hikmet KURADA
Ata'yı Samsun'a getiren Bandırma’nın Kaptanı unutuluyor!
Hikmet KURADA
Hasan Cem KESKİN
Serkan AYKUT yazılır, KRAL diye okunur
Hasan Cem KESKİN
Burhan UYAN
GELECEKTE VAR MIYIZ? TOPLUMLARIN TEMEL GÜCÜ NEDİR?
Burhan UYAN
Kürşad GÜNDOĞDU
"GEÇMİŞTEN GELECEĞE KURULAN KÖPRÜ" OSMANLI TÜRKÇESİ...
Kürşad GÜNDOĞDU
Kenan ERZURUMLU
Kur'an-ı Kerim ve diyalog: I
Kenan ERZURUMLU
Murat Sandıkçı
Samsun gerçekten spor kenti mi?
Murat Sandıkçı
M. Halistin KUKUL
KÜLTÜR BUHRANI YAŞIYORUZ
M Halistin KUKUL
Kenan KAYIKÇI
ÇOCUKLARDA KUVVET GELİŞİMİ
Kenan KAYIKÇI
İbrahim TELLİOĞLU
NEDİR SAMSUN’UN BİZDEN ÇEKTİĞİ
İbrahim TELLİOĞLU
Mehmet ÖZ
Beka, Milliyetçilik ve Din
Mehmet ÖZ
Memduh ERKİN
KALKINMA,  TEKNOLOJİ VE TASARIM ÜZERİNE
Memduh ERKİN
Erdal AĞAR
Ayna Nöronlar
Erdal AĞAR
Selamet ATLI
KARARLAR ve HAMLELER KADERİMİZİ BELİRLER...
Selamet ATLI
Salim YILDIZ
Biz kaçtık onlar kovaladı
Salim YILDIZ
Tevfik DEMİR
ALKIŞLAR LİDERE
Tevfik DEMİR
Şenol Yücedağ
EKONOMİK GERİ DÖNÜŞÜM 3
Şenol Yücedağ
Bahadır BAŞ
ARABULUCULUK, MALİ MÜŞAVİRLER OLMADAN BAŞARILI BİR ŞEKİLDE HAYATA GEÇEMEZ...
Bahadır BAŞ