1963 Doğumlu. Lisans eğitimini ülkemizde yüksek lisansı ABD'de yapmış. Aile şirketi Erikli Su'da iş hayatına geçiş yapmış. Daha sonra çok uluslu şirketlerle ortaklık yaparak işini geliştirmiş ve 2012 yılında hisselerini devrederek ayrılmış. Finansal ve iş tecrübelerini farklı bir alana taşıyarak ülkemizin 'Melek Girimci'leri arasına katılmış. 90 StartUp'a 90 milyon dolar civarında yatırım yapmış. Söz konusu sıra dışı iş insanımız Hasan Aslanoba. Teknolojinin hızlı gelişimini fark ederek geleneksel moddan çıkarak O'nun tabiriyle Uzaylı Modu'na geçiş yapmış.

Dünyalı DNA'sına Sahip Şirketler İle Dijital Dönüşüm Olmaz

Mevcut geleneksel şirketleri Dünyalı DNA'sına sahip, teknoloji şirketlerini ise Uzaylı DNA'sına sahip şirketler olarak adlandıran Hasanoba, teknoloji şirketlerinin varlıklara ve katma değeri düşük işlere tenezzül etmediğini, teknolojiyi üst düzey kullanarak katma değeri yüksek işlere odaklandıklarını ifade ediyor.

Yakın gelecekte şirketlerin Akıl Şirketleri (1-Teknoloji Şirketleri, 2-Teknoloji Şirketlerini belirli alanlarda zorlayan StartUp'lar) ve Kas Gücü Şirketleri (Teknoloji Şirketlerinin ilgi göstermediği, katma değeri düşük alanlarda faaliyet gösteren şirketler) olarak oluşacağını öngören Hasanoba Kas Gücü Şirketlerin varlıklara sahip olmasına rağmen hedef kitle ile aralarında mutlaka teknoloji şirketlerinin olacağının altını çiziyor.

Sürekli öğrenen Yapay Zeka ve Blockchain teknolojilerinin geleneksel iş modellerini alt üst edeceğini öngörmek hiç de zor değil. Hayatımıza teknoloji firmaları tarafından sunulan birçok yeni ürün ve hizmetlerin nasıl iş modellerini alt üst ettiğini , birçok mesleğin ve işin sahadan çekilmek zorunda kaldığını görmedik mi?...

İşte, teknolojinin bu denli hızlı gelişiminin yıkıcı yönü burası.

BigData'yı ilmek ilmek işleyebilen ve sürekli öğrenebilen Yapay Zeka'nın katma değeri düşük işleri Kas Gücü Firmalarına bırakarak katma değeri yüksek işleri sahipleneceğini de buradan öngörebiliyoruz.

Dünya Tarihinin Sanayi 1.0, 2.0 ve 3.0 evrelerinde de teknolojinin benzer yıkıcı gücünü gördük. Ancak Dijital Dönüşümde yıkıcı etki dozunu artırarak geliyor. Bu dönüşümde yaratılacak olan artı değerin nereleri etkileyeceği, nelerin gelişimine katkı sağlayacağı ise halen daha tartışılmaya devam eden bir konu.

'Kas Gücü Şirketleri İle Hedef Kitle Arasında Mutlaka Teknoloji Şirketleri Olacak' söylemi, teknolojideki gelişmenin en güzel ifadesi.

Sağlıcakla