İnternet kullanımının ve teknoloji ürünlerinin gelişimine bağlı olarak inovasyon ve farklılaşma tüm sektörlerin ve şirketlerin odak noktasına aldığı kavramlardan birisi oldu. Nike?ın CEO?su örneğin şirketin geleceğini inovasyon üzerine kurmuş ve şirketin vizyonunu da ?biz inovasyon şirketiyiz. İnovasyon ve tasarım yaptığımız herşeyin merkezinde yer alıyor? şeklinde özetlemiştir. İnovasyon odaklılık nereden başlamalı ve nereye kadar devam etmeli derseniz şirketin CEO?sundan güvenlik görevlisine kadar şirket içinde çalışan herkesin ilgilenmesi gereken bir kavram. Peki bir spor ayakkabı markası ürünlerini nasıl farklılaştırır ya da inovatif hale nasıl getirir? İnternet üzerine alışverişin yoğun olduğunu düşündüğümüzde şirketin tamamında bazı iyileştirmeler yapılmış. Örneğin bir müşteri internet üzerinde istediği renk kombininde ayakkabı alabilme olanağına sahip. Burada dikkat edilmesi gereken nokta ise müşterinin istediği ürünün üretilmesinin de dijitalleşmiş olması. Dolayısı ile tasarım ve imalat dijitalleşme ile biraraya geldiği zaman müşterinin istediği ürünü üretmek de olası hale geldi. Olayın bir başka boyutu da dijitalleşme ve otomasyon teknolojileri sayesinde üretimde ortaya çıkabilecek zaiyatlar da önlenmiş oldu. İşletme de fireleri azalttığı ve diğer maliyetlerde de tasarruf ettiği için ürün maliyetleri açısından da tasarruf etmiş oldu. Nike?ın burada yaptığı çok önemli bir hareket de sosyal medyanın akıllıca kullanımı olmuştır. Sosyal medyada yapılan kampanyalar, yarışmalar şirketin müşterileri ile olan etkileşimini de artırmıştır. Fuelband gibi ürünler ile de sporcuların antrenmanlarını takip etmiş, bunları sosyal medyada paylaşmış ve antrenmanı izleyen insanların da bu anlamda ortaya sürdükleri argümanları da ilgilileri ile paylaşmıştır. Yani başka bir anlatım ile ?dijital koçluk? yapmıştır. Nike?ın bu yaptığı iş aslında geleneksel olarak yapılan spor işinin dijital spor haline gelmesi olarak da düşünülebilir. Nitekim Nike bu isimle yani Dijital Spor adı ile kendi içinde bir alt birim oluşturmuştur. Daha iyiye ulaşmak isteniyor ise müşterileriniz ile bağ kurun. Kurduğunuz bağı geliştirin. Bunu geleneksel mecraları ve dijital mecraları aynı anda, aynı amaç etrafında yapın. Ancak bu şekilde başarılı olursunuz. Bunu yapabilen şirketler gelecekte ayakta kalabilecek.