82,4 milyon nüfusa sahip ülkemizde; Nüfusun %72'sini oluşturan 59.36 milyon İnternet kullanıcısı Nüfusun %63'ünü oluşturan 52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı Nüfusun %53'ünü oluşturan 44 milyon aktif mobil sosyal medya kullanıcısı var.

Türkiye'deki yıllık dijital değişim istatistiklerine baktığımızda da; İnternet kullanım istatistiklerinde, internet kullanıcılarının %9, yani 5 milyonluk bir artış görüyoruz. (59.3 milyon internet kullanıcısı) Aktif sosyal medya kullanıcı sayısının da 2 milyonluk bir artış gerçekleşmiş. (52 milyon aktif sosyal medya kullanıcısı) Aktif mobil sosyal medya kullanıcı sayısı ise geçen yılla aynı kullanıcı sayısına sahip.

2019 yılında Türkiye'de elektronik cihaz kullanımına bakıldığında tablo şöyle; Yetişkin insanların %98'i cep telefonu kullanırken, bunların %77'si akıllı telefon kullanıyor. Masaüstü bilgisayar veya laptop kullananların oranı %48 iken, tablet kullananların oranı %25.

Neredeyse herkesin televizyonu var oranı %99. Giyilebilir teknoloji ürünleri kullananların oranı ise %9 olarak hesaplanmış. İnsanlar internette günde ortalama 7 saat geçiriyorlar. Peki bu kullanıcılarımız en çok nerelerde vakit harcıyorlar: Günde ortalama 2 saat 46 dak sosyal medyada. Günde ortalama 3 saat 9 dak televizyon başında. Ve son olarak günde ortalama 1 saat 15 dak müzik dinleyerek. Türkiye'de, nüfusun %72'sine tekabül eden 59,3 Milyon internet kullanıcısı var ve bunların 56,3 Milyonu telefonlarından internete bağlanıyorlar.

Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de çevrimiçi dizi ve film izleme her geçen daha da yaygınlaşıyor ve içerik tüketicisinin ilgisi bu platformlara gün be gün yükseliyor. Türkiye'nin çevrimiçi platformlarla imtihanı tüm dünyada olduğu gibi korsanla başlasa da, Netflix, BluTV, BeinConnect ve Turkcell TV+ gibi ücretli platformlardaki müşteri memnuniyeti her geçen gün artıyor. İstanbul Ekonomi Araştırma'nın elde ettiği sonuçlara göre tüketicilerin yüzde 60'ı online ödeme yaptığı ücretli platformları, korsan yayınlardan daha güvenli bulurken; 10 kişiden 9'u reklamsız içeriği ve istediği zaman izleyebilme özgürlüğünü benimsemiş görünüyor. Katılımcıların yüzde 84.4'ü ise istedikleri içeriğe yasal bir şekilde ulaşım imkanı veren platformların korsan sayfaları ziyaret etme ihtimalini azalttığını belirtiyor.

Tüm bunlara rağmen korsan yerli ve yabancı dizi izleme sayfaları yayıncı kuruluşların tüm uğraşlarına rağmen büyümeye devam ediyor. Bu internet sayfaları her kapatıldığında aynı ismin yanına bir sayı ekleyerek tekrar açılıyor. İstanbul Ekonomi Araştırma'nın tam bu sebeple Türkiye'de son yıllarda sayısı artan yerli ve yabancı ücretli çevrimiçi yayın platformlarının farklı etkilerini ölçmek için yaptığı araştırmanın sonuçları çarpıcı… Aralık 2018'de Twitter üzerinden bu platformlara üye olan veya bu platformlarda yayınlanan içeriği bir biçimde takip ettiği tespit edilen toplam 27 ilden 2,262 katılımcı ile yapılan araştırmaya göre 10 tüketiciden 9'u ücretli platformlardaki istediği zaman kullanabilme özgürlüğü, içerik zenginliği ve reklamsız izleme avantajlarının 'çok önemli' olduğunu vurguluyor. Öte yandan yüzde 60'lık bir kesim korsan sitelere kıyasla daha güvenli olmasını önemli bir unsur olarak belirtmiş.

Katılımcıların yüzde 84.4'ü istedikleri içeriğe yasal bir şekilde ulaşım imkanı veren platformların korsan sayfaları ziyaret etme ihtimalini azalttığını belirtiyor. Bu oranın özellikle genç (18-35) tüketiciler arasında yüksek olduğu görülüyor. Bu aslında ücretli platformların Türkiye'deki geleceği açısından da önemli bir işaret. Çünkü gençler en büyük çevrimiçi tüketici grubunu oluşturmanın yanı sıra, aynı zamanda korsan siteleri de en fazla ziyaret eden yaş grubu.