Artırılmış gerçeklik (AR veya AR) ses, video, grafik veya GPS verileri gibi bilgisayar tarafından üretilip duyusal girdi ile artırılıp canlandırılan elemanların fiziksel, gerçek dünya ortamıyla birleştirilmesiyle oluşturulan yeni bir algı ortamının canlı doğrudan ya da dolaylı bir görünümüdür. Artırılmış gerçeklikle insan duyusuna hitap edecek ve hislerini hareket geçirecek girdiler bilgisayar tarafından modifiye edilip zenginleştirilir ve ortaya çıkan yeni gerçeklik kullanıcının algısına sunulur. Zenginleştirme gerçek zamanlı gerçekleşir ve çevredeki ögeler ile etkileşim içindedir. Artırılmış Gerçeklik ile kullanıcı gerçeklik ortamını oluşturan bilgiler ve diğer ögelerle etkileşime girebilir. Bulunulan çevreyle ilgili yapay bilgi ve ögeler gerçek dünyayla bağdaşabilir.

AG'nin tarihsel gelişimi incelendiğinde, ilk olarak Prof. Caudell başa monte edilen bir dijital görüntüleme sistemi kullanımı ile uçaklara elektrik kablolarının düzgün bir şekilde yerleştirilmesi sürecinde AG'yi kullanmıştır.

Artırılmış gerçekliğin etkin, ilgi çekici ve görsel zenginliği bu teknolojiyi birçok farklı alan için uygulanabilir kılmıştır. Bu uygulama alanları incelendiğinde, askeri alanda; savaş pilotlarına yönelik askeri eğitim uygulaması ile örneklenebilen bu teknoloji savaş pilotlarının kaskına yerleştirilen ve göz hizası seviyesinde kullanılan saydam özellikli ekranlarda kullanılmıştır. Eğitim alanında; Billinghurst, Kato ve Poupyrev (2001) tarafından artırılmış gerçeklik öğrenme ortamı tasarlanmıştır. B. E. Shelton ve arkadaşları (2002) dünya ve güneş sistemi arasındaki ilişkiyi AG teknolojisi ile açıklamışlardır. Liarokapis ve arkadaşları (2002) AG tabanlı e-öğrenme sistemi yapmışlardır. Müze alanında; D. Wagner ve arkadaşları (2005) [29] tarafından artırılmış gerçeklik üzerine elektronik bir tur rehberi geliştirilmişlerdir. sağlık alanında; Sielhorst ve arkadaşları (2004) kalp atışı ve nabız gibi gerçek hasta verilerini gösterme işlemini AG ile yapmaya çalışmışlardır. Gezi alanında; Höllerer ve Feiner (2004) AG tabanlı tarihi olay üzerine incelemeler yapmışlardır. Vlahakis ve arkadaşları (2001) kültürel miras alanı mobil bilgi sistemi çalışmasında artırılmış gerçeklik teknolojisini kullanmışlardır.

Artırılmış gerçeklik, endüstriyel tasarımcıların ürünlerini tamamlanmadan önce onların tasarımını ve işleyişini tecrübe etmesine yardımcı olabilir. Volkswagen tahmini ve gerçek çarpışma testi görüntülerini karşılaştırmak için artırılmış gerçeklik kullanmaktadır. Artırılmış gerçeklikle müşterilerinize bir ürünün ambalajını daha açmadan içinde neyin olduğunu önizleme ile gösterebilirsiniz. Artırılmış gerçeklik ayrıca müşterileriniz katalogdan ürünlerini seçerken bir yardımcı olarak kullanılabilir. IKEA bu şekilde bir katalog hazırlamış ve müşterilerinin hizmetine sunmuştur. Artırılmış gerçeklikle ve sanal katılımcılarla konferans yoluyla ekip üyeleri arasında işbirliği kolaylaştırılabilir. Birbirleriyle gerçekte aynı ortamda olmayan çalışanlar tıpkı aynı ortamdaymış gibi beyin fırtınası ve tartışmalar yapabilir, dokunmatik ekran ve tablolar aracılığıyla ortak görselleştirme kullanan toplantılar, interaktif dijital yazı tahtaları, paylaşılan tasarım alanları ve dağıtılmış kontrol odaları içerebilir. TV'lerin haber bültenlerinde veya hava durumu sunumlarında bile AG aktif olarak kullanılmaktadır.

  1. yıl fırsatını değerlendirerek Samsun'un değerlerini teknolojiyi kullanarak yerli ve yabancı turistlere iyi şekilde ifade etmek gerekiyor. Örneğin Pockemon Go gibi bir karakter yaratarak Samsun'un tüm turistik değerleri ziyaretçilere anlatılabilir. Benzer şekilde Bandırma Vapuru'ndan Çivisiz Camii'ye kadar tüm değerler bu şekilde sunulabilir. Otellerimiz odalarını ve otellerin içlerini bu şekilde daha iyi tanıtmış olurlar. Samsun'un yöresel yemekleri etkileyici bir sunumla herkese anlatılmış olunur. Tekkeköy Mağaraları ve Kızılırmak Deltası ilgili kişilere daha iyi tanıtılmış olunur.

Teknoloji ile beraber katma değeri yüksek ürünler üretip hedef kitle ile buluşturmak gerekli.