YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Serkan Eskalen

Sinema Mı Yoksa Online Film Platformları Mı?

Bu haftaki yazımda sinema sektörünün online film/dizi platformlardaki bazı istatistiklerinden bahsedeceğim.

Daha önceki köşe yazılarımda da bahsettiğim gibi sinema ve film sektörünün yeni girişim oyuncularına Netflix de dâhil oldu.

Türkiye’de yapılan ‘Sinema ve Online Dizi/Film Platformları Araştırması’na göre tüketiciler Netflix kullanıyor ama vizyon filmini sinemada seyretmek istiyor. Yüzde 76’sı internetten dizi ya da film izliyor. İnternetten dizi ya da film izleyenlerin yüzde 71’i Netflix, yüzde 36’sı Puhu TV, yüzde 22’si Blu TV, yüzde 9’u ise Apple TV kullanıyor.  

Online pazar araştırma kuruluşu olan DORinsight, ‘Sinema ve Online Dizi/Film Platformları Araştırması’nın sonuçlarını duyurmuştu. 1- 4 Mart 2019 tarihleri arasında online olarak yapılan ve Türkiye temsili, ABC1C2DE sosyo-ekonomik segmente mensup çalışan 5 bin 313 kişinin katıldığı araştırma kapsamında, katılımcılara film ve dizi izleme alışkanlıkları ile ilgili sorular yöneltildi.

Katılımcıların yüzde 76’sı internetten dizi ya da film izlediğini, yüzde 24’ü ise izlemediklerini belirtti. Araştırmaya göre katılımcılar online olarak dizi/film izlemeye devam ederken yeni çıkan filmleri sinemada izlemeyi tercih ediyor.

Katılımcıların yüzde 44’ü ortalama olarak ayda 1 kez sinemaya gittiğini söylerken, yüzde 24’ü 2 kez, yüzde 22’si sinemaya hiç gitmediğini ifade ediyor.

Katılımcıların yüzde 6’sı 3 kez sinemaya gittiğini, yüzde 4’ü ise 4 kez üzeri sinemaya gittiğini belirtiyor. Yüzde 60’ı yeni çıkan vizyon filmlerini sinemada izlemeyi tercih ederken, yüzde 40’ı evde online platformlarda film izlemek istediğini söylüyor. Bu %40’lık oran ciddi bir oranı temsil ediyor. Keza bu durum sinema biletlerindeki pahalılıktan kola-mısır vakaları gibi paket olarak sunulan sinema bileti yüksek fiyatlandırmaları insanların sinemaya gelmemesini de olumsuz etkiliyor. Bir de online yayıncılık platformları film yayınlama işine de girince bu kitleye daha çok yaradı diyebiliriz.

Katılımcıların yüzde 53’ü online TV/dizi platformlarının gelecekte sinema sektörünü bitirmeyeceğini, yüzde 47’si ise bitireceğini düşünüyor.

Katılımcıların yüzde 75’i online TV/dizi platformlarını mobil olarak en çok evde izlediklerini, yüzde 11’i otobüste, yüzde 5’i otomobilde, yüzde 3’ü metrobüste, yüzde 1’i vapurda izlediklerini dile getiriyor. Tabi durum internet hızının ve internetiniz yetmesiyle de doğru orantılı ilerliyor.

Hatırlarsanız Şubat ayında vizyona giren ‘Organize İşler 2: Sazan Sarmalı’ filmi sinema salonlarındaki gösterimi devam ederken, filmin Netflix platformunda da yayınlanması bu konuda tartışmalar doğurmuştu. Böylece sinemaya gitmek yerine filmi kullanıcılar Netflix’e abone olarak izleyebiliyorlardı. Ayrıca TÜİK’in Haziran 2019 verilerine göre Türkiye genelinde sinema seyircisi sayısı, bir önceki yıla göre yüzde 5,4 azalarak 64 milyon 772 bin 380 kişiye indi.

Sizce online dizi ve film platformları sinemanın sonunu getirir mi? Yoksa bu durum seçenek ve tercih meselesinden öteye gitmez mi?

Ama şunu bilelim korsan film/dizi platformları hariç resmi online dizi ve film yayıncılık platformları sinema sektöründeki paya ortak olmaya başladı diyebiliriz.  

 

Serkan Eskalen

Sosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 YoluVİDEO PAZARLAMADuyularımızın SinerjisiFijital Yarışta Öne GeçmekFİJİTAL GELECEKSinema Mı Yoksa Online Film Platformları Mı?Netflix ve TV Yayıncılığı - 3Netflix ve TV Yayıncılığı - 2Netflix ve TV Yayıncılığı -1Planlı Eskitme - 2Yazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Ali Yılmaz ERGEN
ÇOK ÖNEMLİ BİR HİBE
Ali Yılmaz ERGEN
Mustafa GENÇ
MÜSLÜMANLARDA MEŞRUİYET YA DA KİMLİK SIKINTISI!
Mustafa GENÇ
Alpaslan ÇEPNİ
KIYAMET Mİ KOPAR?
Alpaslan ÇEPNİ
Psk. Beste GÜNEYSU
Yoksa Bende Obsesif Miyim?
Psk Beste GÜNEYSU
Cesur CEYLAN
MAVİ
Cesur CEYLAN
Mustafa ÖZBALCI
ATATÜRK'Ü DOĞRU ANLAMAK VE ANLATMAK
Mustafa ÖZBALCI
Akın ÜNER
NE MUTSUZLUK, "TÜRKÜM" DİYEMEYENE
Akın ÜNER
Ayhan HAMLI
HER BAYRAMIN DEĞİŞMEZ ZİYARETÇİLERİ ŞEHİT ANNELERİDİR...
Ayhan HAMLI
Şakir DEMİRCİ
FINDIK HAYATTIR GEÇİMDİR... AŞKTIR
Şakir DEMİRCİ
Kenan ÖZTÜRK
Düşündüm Bu Bayramda
Kenan ÖZTÜRK
Serkan Eskalen
Sosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 Yolu
Serkan Eskalen
Prof. Dr. Osman DEMİR
KURBAN BEREKETİ
Prof Dr Osman DEMİR
Nagehan Yeşilyurt
FINDIK
Nagehan Yeşilyurt
Ergin KAHVECİ
ABARTARAK…
Ergin KAHVECİ
Prof. Dr. Yusuf DEMİR
Kurban Olayım…
Prof Dr Yusuf DEMİR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
KURBAN
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
Hikmet KURADA
ATATÜRK VE DİN KONUSUNDAKİ GERÇEKLER
Hikmet KURADA
Psk. Beste Güneysu
Çocuklar için Oyunun Önemi
Psk Beste Güneysu
Nurullah Kızıldağ
KEYİF VEREN SAMSUNSPOR
Nurullah Kızıldağ
Ersin ERGE
DOLMA KALEM DERKEN
Ersin ERGE
Salim YILDIZ
Yılan hikayesi
Salim YILDIZ
Birol BİRCAN
5 Günün Getirdiği…
Birol BİRCAN
Doç. Dr. Yetkin BULUT
İNSAN İRADESİ
Doç Dr Yetkin BULUT
Metin ATLI
GÖZLER İRFAN BUZ’DA
Metin ATLI
İbrahim Sezen
SAMSUN, SENİ SANA ANLATAMAM Kİ !..
İbrahim Sezen
Selçuk KAYA
VEDA
Selçuk KAYA
Ömer PAMUK
TATİL VE KİTAP
Ömer PAMUK
İlker Mutlu
Veda Ederken
İlker Mutlu
Naci ALTUNCU
KAYIP GENÇLER
Naci ALTUNCU
Kıymet Ocak
PRATİK BİLGİLER
Kıymet Ocak
Tuğçe Gevşek
ORTAYA KARIŞIK
Tuğçe Gevşek
Kurtcan KURT
19 MAYIS'I ANLAMAK
Kurtcan KURT
Yılmaz Özbakır
İNFAK ve TOPLUMSAL FAYDA
Yılmaz Özbakır
Ender GÜR
ELDE VAR HÜZÜN
Ender GÜR
Kadir GÜRKAN
Nereden Baktığımız Önemli
Kadir GÜRKAN
Gül TURAN
ÇİN SEYAHATNAMESİ II
Gül TURAN
Hasan Cem KESKİN
BİZDE ÇOCUKTUK
Hasan Cem KESKİN
Kenan KAYIKÇI
BÜYÜK KAPTANLAR
Kenan KAYIKÇI
Fulya ZORLU
3-6 Yaş Arası İtiraz Problemi
Fulya ZORLU
Murat Sandıkçı
İNSAN YENİLİNCE TÜKENMEZ, PES EDİNCE TÜKENİR...
Murat Sandıkçı
Turgay SAAT
MADALYALAR SAMSUN'A
Turgay SAAT