Son yapılan liselere giriş sınavı sonuçlarını hepimiz yakından takip ettik. Sonuçlar kimi velileri mutlu ederken kimi velileri de üzdü.

Ülkemizde meslek liselerine bakış büyük oranda olumsuz olmuştur. İlk tercih fen lisesi, sonra Anadolu lisesi ve sonrasında da meslek liseleri tercih ediliyor. Bu köşeden muhtelif defalar da yazdığım üzere dünya artık hızlı ve geri dönülmez bir değişim yaşıyor. Dördüncü sanayi devrimi ile beraber meslek tanımları değişiyor, yeni yeni meslekler ortaya çıkıyor. Bu mesleklere baktığımız zaman ise daha çok teknik alanların ön plana çıktığını görüyoruz. Örneğin artırılmış gerçeklik geliştirici, 3D baskı teknisyeni, biyomedikal mühendisliği gibi. Bu ve bunun gibi mesleklerin en verimli şekilde gerçekleşebilmesi için üniversitede edinilen bilgiler yetersiz kalacak. Bugün ortaokula giden bir öğrenci artık kodlama işini çok kolay şekilde yapıyor. Kodlama o kadar popüler oldu ki artık ilkokulda hatta anaokulunda bile kodlama ile ilgili eğitimler verilebiliyor.

Bu bağlamda düşündüğümüz zaman meslek liseleri gelecekte son derece önemli hale gelecek. Artık ortalamanın altında çalışan öğrencilerin gittiği okul olmaktan çıkacak. Nitekim bu durumun ilk emareleri ortaya çıktı. Milli Eğitim Bakanlığı başta Aselsan olmak üzere birçok kuruluş ile protokol imzaladı. İmzalanan protokol gereğince söz konusu kurumun ihtiyaçlarını karşılamak üzere nitelikli teknik elemanın yetiştirilmesi temel amaç olarak belirlenmiş. Bu çerçevede atılan adımlar son derece önemli ve ben de bu adımları destekliyorum.

Samsun'a baktığımız zaman biyomedikal mühendisliği gibi alanlarda ülkemizde çok önemli yerlerde olabilir. Özellikle tıbbi cihazların üretilmesinde sahip olduğumuz avantajlar bu bağlamda son derece önemli. Ayrıca Üniversitemiz Makine Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Doç. Dr. Mevlüt Gürbüz gibi hocalarımıza da sahip. Örneğin Mevlüt Hoca yapay kemik yaptı. Benzer şekilde nanoteknolojik ürünler yapıyor. Mevlüt Hoca gibi birçok hocamız üniversitede bu araştırmaları yapıyor.

Bu dönemde yapılması gereken tam anlamı ile işbirliği. Eğitim zincirin halkaları gibi. Halkaların bir tanesi koptuğu zaman elimizde kırık, parça parça zincirler oluyor. Yeni dönemde zincirleri sağlamlaştırmak gerekiyor.