YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Serkan Eskalen

Sosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 Yolu

Abraham Lincoln’un bir sözü vardır.

“Düşmanımı dostum haline getirerek imha ederim.”

Marka ve işletmenize karşı sürekli olumsuz tutum ve tavır takınan bir tüketiciyi bile lehinize çevirerek onu mutlu müşteriye çevirebilirsiniz.

İşte bunun 5 yolu: 

1- Dikkatle dinleyin: Konuşmaktan çok dinlemek, yanıtlamaktan çok doğru anlaşılmak önemli. Cevap vermeye hazır robot moderasyonculardan olmayın. Yanıt tuşuna basmadan önce müşterileriniz ne hakkında cevap aradığını doğru saptamalısınız.

Öğrenmek için dinleyin

Bilgilendirilmek istiyorsanız dinleyin

Anlamak için dinleyin

Bilgi edinmek için dinleyin

Bilgeliği elde etmek için dinleyin

Müşterilerinizin marka ve işletmeniz hakkında ne konuştuğunu doğru saptayın. Olumlu, olumsuz veya nötr. Ayrıştırın ve analizini doğru yapın. Size karşı olumsuz tavır takınan tüketicilerinizi çeşitli sürpriz hediyeler ve kullanım hakları ile ödüllendirebilirsiniz.

2- Hızlı yanıt verin: Araştırmalara göre Twitter kullanıcıların %53’ü 60 dakika içinde markalardan bir yanıt bekliyorlar. Hızlı ve etkin olmak yanıt verme sisteminin omurgasını oluşturuyor diyebiliriz. Sabırsız müşteri kategorisi oldukça yüksek. O yüzden hızlı olmak ve bir yanıt vermek zorundasınız.

 3- Bağlantı kurun: Kullanıcıların ile etkileşime geçmek yegâne bir etken. Onların sorunlarını ve sorularını yanıtlamak ve çözümlemek ilgili bir değer sağlamanın bir unsuru. Ayrıca sadece olumsuz sorulara yanıtlamak daha çok iken olumlu söylenen sözlere de geri dönüş yapmak marka ve işletme açısından ayrı bir değer katıyor. Çünkü etkileşim kurmanın ayrı bir metodunu da oluşturmuş oluyor. Hatta emojili ifadeler ile kullanıcılar bağlantıya geçmeniz ve mesaj iletileri oluşturmanız onların gözünde ayrı bir hoşnutluk sağlayacaktır. Araştırmalara göre; 20 dakika içinde kullanıcılara cevap vermeniz durumunda %100 memnuniyet oranı sağlamış oluyorsunuz. Bu demek oluyor ki yanıt verme süresiniz gitgide kısalıyor. Ayrıca bir takım organizasyonu yaratarak müşterileriniz ile 7/24 iletişimde kalın. Hatta bazı markalar vardiya sistemi ile 7/24 twitter destek ekibi yönetimi sağlıyor.

4- Spesifik ve şeffaf olun: Markanızı müşterilerinize karşı şeffaf ve net tuttun. Özellikle sosyal medya hesap biyografilerinizi eksiksiz bir şekilde doldurun. İlgili web sitenizi, lokasyonunu ve varsa ayrı Twitter destek hesabınızın adresini mutlaka belirtin ve her zaman için samimi ve diyalog kurucu olun. Etik değerlere dikkat edin.

 5- Adıyla hitap et: Bir kişiye ismi ile hitap etmek gibisi yok. Bu durum sosyal medyada da geçerli. Kullanıcılara ismiyle hitap ederek onlara değer verdiğinizi ve onlara özel bir iletişim metodu benimsediğinizi gösterin.

 

Serkan Eskalen

SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARIEKRANSIZ DİNLENME CENNETİRİTÜEL KIRILIMLARDİJİTAL MİRASSosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 YoluVİDEO PAZARLAMADuyularımızın SinerjisiFijital Yarışta Öne GeçmekFİJİTAL GELECEKSinema Mı Yoksa Online Film Platformları Mı?Yazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Ali Yılmaz ERGEN
HABER MEDYA'YA VEDA
Ali Yılmaz ERGEN
Mustafa CİVELEK
Şampiyonlukta favorim Samsun
Mustafa CİVELEK
Mustafa GENÇ
HEP BİRLİKTE İHTİYARLAMAK YA DA GENÇLEŞMEK…
Mustafa GENÇ
Ergin KAHVECİ
DEĞİŞTİRİP DURMAYIN!
Ergin KAHVECİ
Doç. Dr. Yetkin BULUT
GASTRO DİPLOMASIİ
Doç Dr Yetkin BULUT
Şakir DEMİRCİ
 SAMSUNLULAR ÇİFTLİK CADDESİNİN GELECEGİNİ KONUŞUYOR?
Şakir DEMİRCİ
Alpaslan ÇEPNİ
AMACIMIZ ÜZÜM YEMEKTİR
Alpaslan ÇEPNİ
Mustafa ÖZBALCI
ÖNEMLİ OLAN KONUŞMAK DEĞİL YAPMAKTIR      
Mustafa ÖZBALCI
Metin ATLI
KALEMİZİ SAVUNAMADIK
Metin ATLI
Salim YILDIZ
GEÇ KALDIN BE HOCAM...
Salim YILDIZ
Ayhan HAMLI
BABA OLMAYA HAZIRLANIRKEN ŞEHİT OLDU...
Ayhan HAMLI
Akın ÜNER
TARHANA OSMAN, MARGARİN MEHMET'E KARŞI...
Akın ÜNER
Psk. Beste Güneysu
Akran Zorbalığı 2
Psk Beste Güneysu
Ersin ERGE
MONA LİSA’YI GÖRÜRKEN
Ersin ERGE
Hikmet KURADA
BU TELEFON NUMARALARINA AMAN DİKKAT EDİNİZ!..
Hikmet KURADA
Nurullah Kızıldağ
Oyun kalitesi gelişecek
Nurullah Kızıldağ
Prof. Dr. Osman DEMİR
SANAL PARA SİSTEMİNDE BANKACILIK
Prof Dr Osman DEMİR
Serkan Eskalen
SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARI
Serkan Eskalen
Birol BİRCAN
BAFRA RÜŞDİYESİ-1
Birol BİRCAN
Kenan ÖZTÜRK
Sultanların Gözyaşları
Kenan ÖZTÜRK
Nagehan Yeşilyurt
İSRAF VARSA YARGI NEREDE?
Nagehan Yeşilyurt
Psk. Beste GÜNEYSU
Akran Zorbalığı Nedir?
Psk Beste GÜNEYSU
Cesur CEYLAN
OKUL FOBİSİ SANRISI
Cesur CEYLAN
Prof. Dr. Yusuf DEMİR
Kurban Olayım…
Prof Dr Yusuf DEMİR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
KURBAN
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
İbrahim Sezen
SAMSUN, SENİ SANA ANLATAMAM Kİ !..
İbrahim Sezen
Ömer PAMUK
TATİL VE KİTAP
Ömer PAMUK
İlker Mutlu
Veda Ederken
İlker Mutlu
Naci ALTUNCU
KAYIP GENÇLER
Naci ALTUNCU
Kıymet Ocak
PRATİK BİLGİLER
Kıymet Ocak
Tuğçe Gevşek
ORTAYA KARIŞIK
Tuğçe Gevşek
Kurtcan KURT
19 MAYIS'I ANLAMAK
Kurtcan KURT
Yılmaz Özbakır
İNFAK ve TOPLUMSAL FAYDA
Yılmaz Özbakır
Ender GÜR
ELDE VAR HÜZÜN
Ender GÜR
Kadir GÜRKAN
Nereden Baktığımız Önemli
Kadir GÜRKAN
Gül TURAN
ÇİN SEYAHATNAMESİ II
Gül TURAN
Hasan Cem KESKİN
BİZDE ÇOCUKTUK
Hasan Cem KESKİN
Kenan KAYIKÇI
BÜYÜK KAPTANLAR
Kenan KAYIKÇI
Fulya ZORLU
3-6 Yaş Arası İtiraz Problemi
Fulya ZORLU
Murat Sandıkçı
İNSAN YENİLİNCE TÜKENMEZ, PES EDİNCE TÜKENİR...
Murat Sandıkçı
Turgay SAAT
MADALYALAR SAMSUN'A
Turgay SAAT