YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Mustafa ÖZBALCI

ATATÜRK'Ü DOĞRU ANLAMAK VE ANLATMAK

Hepimiz Atatürk’ü sevdiğimizi ve “Atatürkçü” olduğumuzu söyleriz, ama bu hep lafta kalır. Oysa lafla Atatürkçülük olmaz. Onu sevmek, ancak fikirlerini yaşamak ve yaşatmakla olur. Lafla peynir gemisi yürümez. Atatürk yakın dönem tarihimizde dil, kültür ve tarih konuları üzerinde ısrarla duran büyük bir devlet adamıdır. Şu sözler onundur:

**

*Türkiye Cumhuriyetinin temeli kültürdür. Kültür, zeminle ilgilidir. O zemin, milletin seciyesidir. Millî Kültürümüzü muasır medeniyet seviyesinin üstüne çıkaracağız. Türk milleti, ancak varlığını derin ve sağlam kültür sınırlarıyla çizdikten sonradır ki, onun yüksek kapasitesi ve fazileti milletlerarasında tanınır. 

*Cumhuriyetimizin dayanağı Türk topluluğudur. Bu topluluğun fertleri ne kadar Türk kültürüyle dolu olursa o topluluğa dayanan cumhuriyet de o kadar kuvvetli olur

*Millî kültürün her çığırda açılarak yükselmesini Türkiye Cumhuriyetinin temel direği olarak temin edeceğiz. Her milletin kendine mahsus gelenekleri, kendine mahsus âdetleri, kendine göre millî hususiyetleri vardır. Hiçbir millet aynen diğer bir milletin taklitçisi olmamalıdır. Çünkü böyle bir millet ne taklit ettiği milletin aynı olabilir, ne kendi milliyeti içinde kalabilir. Bunun neticesi şüphesiz ki acıdır. Bir milletin mutluluk saydığı şey diğer bir millet için felâket olabilir.

*Millete, evvelâ tarihini, asil bir millete mensup bulunduğunu, bütün medeniyetlerin anası olan ileri bir milletin çocukları olduklarını onlara öğretmeliyiz.

*Büyük devletler kuran ecdadımız büyük ve şümullü medeniyetlere de sahip olmuştur. Bunu aramak, tetkik etmek, Türklüğe ve cihana bildirmek bizler için bir borçtur. Türk çocuğu ecdadını tanıdıkça daha büyük işler yapmak için kendinde kuvvet bulacaktır. Eğer bir millet büyükse kendini tanıdıkça daha büyük olur. Milletimizin dehâsının gelişmesi ve bu sâyede lâyık olduğu medeniyet seviyesine ulaşması şüphesiz ki yüksek meslekler erbabını yetiştirmekle ve millî kültürümüzü yükseltmekle mümkündür.

*Millî şuurun ayakta kalabilmesi ve uyanık bulunması için dil ve tarih uğrunda çalışmaya mecburuz.  

*Tarih, bir milletin kanını, hakkını, varlığını hiçbir zaman inkâr edemez.     

**

Atatürk’ün bu düşüncelerini hayata geçirmek ve bunları çocuklarımızın zihnine ve gönlüne nakış-nakış işlemek, ancak buna uygun eğitim politikaları uygulamakla mümkün olabilirdi. İtiraf etmeliyiz ki biz çocuklarımızın böyle bir eğitim alarak yetişmelerini sağlayamadık. Onlara olumlu-olumsuz bütün yönleriyle tarihimizi, yüzyılların ötesinden süzüle süzüle gelen millî kültürümüzü, örf ve âdetlerimizi,  geleneklerimizi, sanat ve edebiyatımızı, dilimizi, dinimizi hiç çarpıtmadan, işimize geldiği gibi yorumlayarak değil en doğru bir şekilde öğretemedik.  Geçmişte önemli işler başarmış, büyük medeniyetler kurmuş ecdadımızı iyi tanımalarını ve sevmelerini değil, onları aşağılamalarını, onlardan nefret etmelerini öğrettik. Gönüllerini millî kültürümüzün güzellikleri ile besleyemedik. Yahya Kemâl’in ifadesiyle, onlara “kökü mâzide olan ati” olma şuuru kazandıramadık. Eğitim karnemizin bu bakımdan başarılı olduğunu söylemek asla mümkün değildir. Çünkü biz, okullarımızda, dershanelerin duvarlarına İstiklâl Marşı’nın ve Gençliğe Hitabenin metinlerini, ortalarına bir de Atatürk’ün resmini astık mı, meseleyi halledeceğimizi, Atatürk’ün fikirlerini anlayan, bilen, uygulayan, kültürlü, tarih bilgisi zengin nesiller yetiştireceğimizi sandık. Bizi, çocuklarımıza ve gençlerimize vereceğimiz eğitimin kalitesinden, muhtevasından çok, okul binalarının güzelliği, şekli ve görüntüsü ilgilendirdi. Bizim için görsellik ve düzen yerinde ise, eğitim yolunda gidiyor demekti. Uzun meslek hayatımda çeşitli kademelerde idarî görevlerde de bulundum. Zaman zaman Bakanlıktan yetkililer gelirdi ve birlikte sınıfları da gezerdik. “Filan sınıftaki Atatürk resmi eskimiş, filan sınıftaki İstiklâl Marşı’nın çerçevesi eğri duruyor, Gençliğe Hitabenin yazısı da biraz solukça, zor okunuyor.” vb. eleştirilere hep muhatap oldum, ama hiç birisi bana, duvardaki o üçlü kompozisyonun verdiği harika mesajın sınıflarda verilen eğitime yansıyıp yanşamadığını sormadı. Zira onlar için şekil ve görüntü, verilen eğitimin kalitesinden çok daha önemliydi. Duvardaki tablonun görüntü olarak da çok güzel olması gerekirdi elbet, ama asıl üzerinde odaklanmamız gereken husus verilen eğitimin kalitesi olmalıydı. Maalesef, eğitimimizin aksayan taraflarını bu açıdan sorgulayıp gerekli tedbirleri zamanında almakta hep geciktik.  Nesillerimiz arasında onları birbirine bağlayan sağlam kültür köprüleri kuramadık. Zihinlerini ve gönüllerini bizi millet yapan ve bir arada tutan tarihî ve kültürel değerlerimizle besleyip zenginleştiremedik. Onlara atalarımızı, Atatürk’ün yukarıya aldığımız sözleriyle gösterdiği hedefler doğrultusunda tanıtamadık. Dolayısıyla onlarda köklü, sağlam ve kuvvetli bir “millî birlik ruhu” ve bir “millî şuur” duygusu da geliştiremedik.

Bugün çevremiz Atatürk’ü hiç okuyup anlamamış, ama onun adına bol bol nutuk çeken, rakı içmeyi, millî mûsikîmiz ve türkülerimiz yerine hafif Batı müziği dinlemeyi, sokaklarda köpekle dolaşmayı çağdaşlık ve Atatürkçülük zanneden Batı hayranı ve taklitçisi, sözüm ona aydınlarla dolup taşıyor. Öyle sanıyorum ki, Atatürk dünyaya tekrar gelebilse, ilk önce kendisini istismar eden bu sahte çağdaş aydınlar taifesini topa tutar.

 

 

 

 

 

ÖNEMLİ OLAN KONUŞMAK DEĞİL YAPMAKTIR      KONUŞMAK DA BİR SANATTIR   GAZETE VE GAZETECİLİKOKUMAK VE YAZMAK ÜSTÜNEATATÜRK'Ü DOĞRU ANLAMAK VE ANLATMAKDİN VE TOPLUM İLİŞKİSİ ÜSTÜNETÂRİH VE ÖNEMİ (2)YAHYA KEMÂL VE TÜRKÇESANAT VE SANAT TARİHİ TARİH VE ÖNEMİYazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Ali Yılmaz ERGEN
HABER MEDYA'YA VEDA
Ali Yılmaz ERGEN
Mustafa CİVELEK
Şampiyonlukta favorim Samsun
Mustafa CİVELEK
Mustafa GENÇ
HEP BİRLİKTE İHTİYARLAMAK YA DA GENÇLEŞMEK…
Mustafa GENÇ
Ergin KAHVECİ
DEĞİŞTİRİP DURMAYIN!
Ergin KAHVECİ
Doç. Dr. Yetkin BULUT
GASTRO DİPLOMASIİ
Doç Dr Yetkin BULUT
Şakir DEMİRCİ
 SAMSUNLULAR ÇİFTLİK CADDESİNİN GELECEGİNİ KONUŞUYOR?
Şakir DEMİRCİ
Alpaslan ÇEPNİ
AMACIMIZ ÜZÜM YEMEKTİR
Alpaslan ÇEPNİ
Mustafa ÖZBALCI
ÖNEMLİ OLAN KONUŞMAK DEĞİL YAPMAKTIR      
Mustafa ÖZBALCI
Metin ATLI
KALEMİZİ SAVUNAMADIK
Metin ATLI
Salim YILDIZ
GEÇ KALDIN BE HOCAM...
Salim YILDIZ
Ayhan HAMLI
BABA OLMAYA HAZIRLANIRKEN ŞEHİT OLDU...
Ayhan HAMLI
Akın ÜNER
TARHANA OSMAN, MARGARİN MEHMET'E KARŞI...
Akın ÜNER
Psk. Beste Güneysu
Akran Zorbalığı 2
Psk Beste Güneysu
Ersin ERGE
MONA LİSA’YI GÖRÜRKEN
Ersin ERGE
Hikmet KURADA
BU TELEFON NUMARALARINA AMAN DİKKAT EDİNİZ!..
Hikmet KURADA
Nurullah Kızıldağ
Oyun kalitesi gelişecek
Nurullah Kızıldağ
Prof. Dr. Osman DEMİR
SANAL PARA SİSTEMİNDE BANKACILIK
Prof Dr Osman DEMİR
Serkan Eskalen
SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARI
Serkan Eskalen
Birol BİRCAN
BAFRA RÜŞDİYESİ-1
Birol BİRCAN
Kenan ÖZTÜRK
Sultanların Gözyaşları
Kenan ÖZTÜRK
Nagehan Yeşilyurt
İSRAF VARSA YARGI NEREDE?
Nagehan Yeşilyurt
Psk. Beste GÜNEYSU
Akran Zorbalığı Nedir?
Psk Beste GÜNEYSU
Cesur CEYLAN
OKUL FOBİSİ SANRISI
Cesur CEYLAN
Prof. Dr. Yusuf DEMİR
Kurban Olayım…
Prof Dr Yusuf DEMİR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
KURBAN
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
İbrahim Sezen
SAMSUN, SENİ SANA ANLATAMAM Kİ !..
İbrahim Sezen
Ömer PAMUK
TATİL VE KİTAP
Ömer PAMUK
İlker Mutlu
Veda Ederken
İlker Mutlu
Naci ALTUNCU
KAYIP GENÇLER
Naci ALTUNCU
Kıymet Ocak
PRATİK BİLGİLER
Kıymet Ocak
Tuğçe Gevşek
ORTAYA KARIŞIK
Tuğçe Gevşek
Kurtcan KURT
19 MAYIS'I ANLAMAK
Kurtcan KURT
Yılmaz Özbakır
İNFAK ve TOPLUMSAL FAYDA
Yılmaz Özbakır
Ender GÜR
ELDE VAR HÜZÜN
Ender GÜR
Kadir GÜRKAN
Nereden Baktığımız Önemli
Kadir GÜRKAN
Gül TURAN
ÇİN SEYAHATNAMESİ II
Gül TURAN
Hasan Cem KESKİN
BİZDE ÇOCUKTUK
Hasan Cem KESKİN
Kenan KAYIKÇI
BÜYÜK KAPTANLAR
Kenan KAYIKÇI
Fulya ZORLU
3-6 Yaş Arası İtiraz Problemi
Fulya ZORLU
Murat Sandıkçı
İNSAN YENİLİNCE TÜKENMEZ, PES EDİNCE TÜKENİR...
Murat Sandıkçı
Turgay SAAT
MADALYALAR SAMSUN'A
Turgay SAAT