YAZARLAR

DİĞER YAZILARI

Serkan Eskalen

SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARI

Sosyal medyayı iyi veya kötü yönde kullanan şirketlerden ve markalardan öğreneceğimiz birçok şey var. Eğer elinizde bir strateji ve plan olmazsa hata yapma ihtimaliniz çok yüksektir.

Ve işin kötü yanı, sosyal medyadaki hatalar hızlı yayılır. Richard Meyer markaların sosyal medya da yaptığı 5 yıkıcı hatayı şöyle sıralıyor;

– İlk yapılan hata, otomatik tweet’ler ve iletiler. Yani markanın otomasyon davranışları. Kullanıcıya robot moderasyon tavrı sona ermeli. Tweetdeck ya da Hootsuite kullanıp gelen tüm mention’lara ve bildirimlere kişiye özel cevap verilmesi gerekli. Kontrol mekanizması güçlü ve markanın gözü sürekli açık olmalı.

Alınacak ders: Kontrol kuleni iyi kullan!

– İkincisi markaların ürün ya da hizmetleriyle ilgili bitmek bilmeyen içerikleri. Çok makul ve olması gereken gibi de olsa, karşınızdakinin gerçek bir insan olduğunu unutursanız sürekli aynı şeyi tekrar tekrar söylemeye başlarsınız. Bu durum, etkileşimi de minimum seviyede indirir ve marka bilinirliğini olumsuz etkiler. Sosyal medyada sadece kendinizi anlatarak ve ürünlerinizden bahsederek başarılı olamazsınız.

Alınacak ders: Tüketicinin hayatlarına dokun!

– Üçüncü hata, markanın sosyal medya stratejisini diğer pazarlama stratejilerinden ayrı bir şey gibi düşünmek. Sosyal medya öcü değil. Dijital çalışmalarınızı entegre edin.

Alınacak ders:  360 derece iletişim!

– Dördüncü temel hata şirketin bir sosyal medya stratejisinin olmaması. Strateji silahtır. Eski Yunanca ’da ordu lideri anlamına gelen strategos kelimesinden türetilen strateji kelimesi hedefe yönelmiş planlı eylemler birlikteliğini oluşturur. Ordunuz ile ne yapacağınızı iyi bilin. Sözün kısası markaların ne istediğini bilmemesi ve dolayısıyla ona erişememesi büyük bir dert. Bir hedef ve strateji belirlemek doğru platformlarda, doğru tonu yakalayıp sonuç almayı sağlayacaktır.

Alınacak ders: Silahsız savaşa gitme!

– Beşinci hata ise kişisel ve profesyonel arasındaki dengeyi sağlayamamak. Tüketiciye, Facebook’ta hafta sonunun nasıl geçtiğini sormak abes ve saçma olabilir. Fakat yine de markanın kişileşmesi ve nelerden hoşlandığından bahsetmesi tüketiciyi etkiler. Engagement içerikler ile sayfaya doping etki yapın. Buna ek olarak özgün içerikler paylaşın. Bunun en iyi yolu bir çalışanın gözünden markayı kişiselleştirmektir. Ayrıca kişisel pazarlama iletişiminizi sosyal medyada devreye sokmanızda da fayda var.

Alınacak ders: Etkileşim yarat ve kişiselleş!

Genel olarak markaların yaptığı strateji hatalarını Richard Meyer 5 temel hata ile belirtmiş. Alınacak dersleri burada sıraladım ancak aslında bahsedilmesi ve açıklanması gereken çok nokta var. Sosyal medyada kriz durumlarında, rüzgâr sert eser ve haber bir anda yayılır. Yapacağınız tek bir hata, bir ekran görüntüsünün alınması ve yayılmasıyla sonuçlanabilir.

Markaların yapması gerektiği şeyleri iyi bilmesi kadar, neleri yapmaması gerektiğini de iyi bilmesi gerekiyor.

Harekete geçerken ilkel, plan yaparken stratejik olun.

UYGULAMA GÜNCELLEMESosyal Kredi SistemiHABER GAZETESİ YÜKSELİŞE DEVAM EDİYOR!SOSYAL MEDYADA STRATEJİ HATALARIEKRANSIZ DİNLENME CENNETİRİTÜEL KIRILIMLARDİJİTAL MİRASSosyal Medyada Müşterilerinizi Mutlu Etmenin 5 YoluVİDEO PAZARLAMADuyularımızın SinerjisiYazarın Tüm Yazıları
Yazarlar
Nurullah Kızıldağ
Liderlik günü
Nurullah Kızıldağ
Vedat Başsan
TOPLUM İNŞASINDA CAMİNİN VE DİN GÖREVLİSİNİN ROLÜ
Vedat Başsan
Ayhan HAMLI
ÇARŞAMBA OVASI ULUSLARARASI ÇÖPLÜK MÜ YAPILACAK?
Ayhan HAMLI
Şakir DEMİRCİ
TRAMVAYLARDAN İNSAN MANZARALARI
Şakir DEMİRCİ
Ersin ERGE
İLİM KÜLTÜR SANAT EVİ DERKEN
Ersin ERGE
Psk. Beste GÜNEYSU
Çocuklarda Alt Islatma Problemi ve Çözüm Önerileri
Psk Beste GÜNEYSU
Cevat Köse
 DEPREM TEHLİKESİ VE SAMSUN DEPREM MASTER PLANI
Cevat Köse
Hikmet KURADA
 “KAZDIĞI KUYUYA DÜŞMEK” DİYE BUNA DENİR
Hikmet KURADA
Serkan Eskalen
UYGULAMA GÜNCELLEME
Serkan Eskalen
Mustafa GENÇ
CAMİLER HAFTASINI ANLAMLI HALE GETİRMEK!
Mustafa GENÇ
Kenan ÖZTÜRK
Pes Yani!
Kenan ÖZTÜRK
Murat AKAR
“SAMSUN ÇEVRE PLATFORMU”
Murat AKAR
Fatih Ergin
CAMİ İLE BÜYÜYEN ÇOCUK OLMAK
Fatih Ergin
Birol BİRCAN
BAFRA RÜŞDİYESİ-4
Birol BİRCAN
Nagehan Yeşilyurt
DEPREM
Nagehan Yeşilyurt
Ergin KAHVECİ
İKRAR
Ergin KAHVECİ
Özlem KALYONCU ŞİRİN
CAMİ MERKEZLİ MEDENİYETİN İNŞASINDA MÜSLÜMAN KADININ YERİ
Özlem KALYONCU ŞİRİN
Murat MALLI
SAMSUN ÇEVRESİ İLK YERLEŞİMLER
Murat MALLI
Alpaslan ÇEPNİ
EMEKLİLERİN BİRLEŞİK ÖRGÜTLENMESİ GEREKİYOR
Alpaslan ÇEPNİ
Doç. Dr. Yetkin BULUT
ARTIRILMIŞ ZEKÂ ÇAĞI
Doç Dr Yetkin BULUT
Veysel ÇAKI
TOPLUMUN İNŞASINDA CAMİNİN ROLÜ
Veysel ÇAKI
Salim YILDIZ
Gereken yapıldı...
Salim YILDIZ
Selamet ATLI
BİZİ GERENE AFYOK...!
Selamet ATLI
Ender GÜR
KAZANMAYA DEVAM
Ender GÜR
Mustafa ÖZBALCI
İNSAN GÖNLÜNDEN İBARETTİR
Mustafa ÖZBALCI
Akın ÜNER
GLU.. GLU... GLU...
Akın ÜNER
Prof. Dr. Osman DEMİR
SAĞDUYULU VE YÜREKLİ BİR SES
Prof Dr Osman DEMİR
Metin ATLI
SAMSUNSPOR RAHAT TURLADI
Metin ATLI
Cesur CEYLAN
AŞK
Cesur CEYLAN
Mustafa CİVELEK
Şampiyonlukta favorim Samsun
Mustafa CİVELEK
Psk. Beste Güneysu
Akran Zorbalığı 2
Psk Beste Güneysu
Prof. Dr. Yusuf DEMİR
Kurban Olayım…
Prof Dr Yusuf DEMİR
Av. Dr. Cengizhan HATİPOĞLU
KURBAN
Av Dr Cengizhan HATİPOĞLU
İbrahim Sezen
SAMSUN, SENİ SANA ANLATAMAM Kİ !..
İbrahim Sezen
Ömer PAMUK
TATİL VE KİTAP
Ömer PAMUK
İlker Mutlu
Veda Ederken
İlker Mutlu
Naci ALTUNCU
KAYIP GENÇLER
Naci ALTUNCU
Kıymet Ocak
PRATİK BİLGİLER
Kıymet Ocak
Tuğçe Gevşek
ORTAYA KARIŞIK
Tuğçe Gevşek
Kurtcan KURT
19 MAYIS'I ANLAMAK
Kurtcan KURT
Yılmaz Özbakır
İNFAK ve TOPLUMSAL FAYDA
Yılmaz Özbakır
Kadir GÜRKAN
Nereden Baktığımız Önemli
Kadir GÜRKAN
Gül TURAN
ÇİN SEYAHATNAMESİ II
Gül TURAN
Hasan Cem KESKİN
BİZDE ÇOCUKTUK
Hasan Cem KESKİN
Kenan KAYIKÇI
BÜYÜK KAPTANLAR
Kenan KAYIKÇI
Fulya ZORLU
3-6 Yaş Arası İtiraz Problemi
Fulya ZORLU
Murat Sandıkçı
İNSAN YENİLİNCE TÜKENMEZ, PES EDİNCE TÜKENİR...
Murat Sandıkçı
Turgay SAAT
MADALYALAR SAMSUN'A
Turgay SAAT