n
nn “Bir toplama kampından sağ kurtulanlardan biriyim. Gözlerim hiçbir insanın görmemesi gereken şeyleri gördü.
nn İyi eğitilmiş ve yetiştirilmiş mühendislerin inşa ettiği gaz odaları, iyi yetiştirilmiş doktorların zehirlediği çocuklar…
nn İşini iyi bilen hemşirelerin vurduğu iğnelerle ölen bebekler, lise ve üniversite mezunlarının vurup yaktığı insanlar.
nn Eğitimden bu nedenle kuşku duyuyorum.
nn Sizlerden isteğim şudur;
nn Öğrencilerinizin insan olması için çaba harcayın.
nn Çabalarınız bilgili canavarlar ve becerikli psikopatlar üretmesin.
nn Okuma yazma, matematik, çocuklarınızın daha fazla insan olmasına yardımcı olursa ancak o zaman önem taşır.”
nn Bu satırlar, Almanya’da görev yapan bir lise müdürüne ait.
nn Ve her eğitim öğretim yılı başında öğretmenlerine gönderilen mektubun özeti.
nn İçinden çıkılmaz her sorunun özeti olarak kullanmayı pek bir sevdiğimiz eğitimi özetleyen çarpıcı bir detay.
nn Bizim tabirimizle çok şey olunabildiği fakat, adam olmanın esas olduğu bir yaşam felsefesi.
nn Eğitim; yaşam ve insana dair kavramları öğretmedikten ve onun eğitimini vermedikten sonra sevmeyi, sevilmeyi unutmuş, ilgi arsızı ve yalnız bireyleri yaratmaktan başka hiçbir işe yaramıyor.
nn Cahillik bir şeye inanmak değildir. Cahillik körü körüne inanmaktır?
nn Bir düşüncen varsa ve neden öyle düşündüğünü bilmiyorsan cahilsindir.
nn Malum gündem eğitim.
nn Dershaneler, şişirilen notlar, özel okullar, sınavlar vs.
nn Kim ne derse desin her şeyin ama her şeyin sağlıktan sonra eğitimle ilgili olduğunu düşünüyorum.
nn Bir yerde sorun varsa bilin ki, eğitim eksikliği vardır.
nn Eğitim derken diplomadan söz etmiyorum.
nn Tam teşekküllü eğitimi aktarıyorum.
nn Yani okula gidip, dersleri yapıp, sonrasında diplomayı almak değil.
nn Yani akademik olarak ne kadar iyi olursanız olun, bulunduğunuz ortamda, birlikte olduğunuz kişilerden bir şey öğrenmedikten sonra aldığınız eğitimin pek de anlamı yok.
nn Hele ki biz öznesi bir eğitim dalı olan bir yapıdan bile ülkenin kaosa sürükleniyor olması başlı başına vahim bir tablo.
nn Gri düşüncelerle sahip ve sadece kullanılabilir aptallar kitlesine dahil olmanın anlamı yok.
nn Şahit olunan tablonun iyi analiz edilmesi, dost ile düşmanın artık ayırt edilmesi gerek.
nn Zor değil aslında;
nn Asırlardır kirli oyunların finansörlüğünü yapanlarla, karşı koyanların savaşı bu.
nn Soru şu “Biz hangi tarafta yer alacağız? “
nn Mantığın, vicdanın, inancın, bizi biz yapan değerleri savunan ve tarihten ders alanların yanında.
nn
n