Tüm pazarlama faaliyetlerinin odak noktasında aslında 3 konu vardır. Bunlar hedef pazarın tespiti, pazarın bölümlendirilmesi ve konumlandırma. Pazarlama stratejileri de bu 3 kavrama göre tespit edilir ve uygulanır. Türkiye’de sosyo-ekonomik statüler ile ilgili yapılan değerlendirmelerde sosyo-ekonomik sınıflar ve özelliklerini aşağıda detaylıca bulabilirsiniz. Burada hem bireysel olarak kendinizin hangi sınıfta olduğunu tespit edebilir ve hem de hedef kitlenizin belirlenmesinde müşteri ihtiyaç talep ve istekleriyle ilgili daha doğru kararlar alabilirsiniz.

A SES Grubu: Yüzde 4: Hemen hepsi üniversite mezunu, yüzde 30 dolayında lisansüstü. Yarıya yakını, ücretli çalışan, nitelikli uzman (avukat, doktor, mühendis vb.)... Yüzde 10’a yakını, 20’den fazla çalışanı olan beyaz yakalı. Yüzde 20’si irili ufaklı işyeri sahibi (bunların yarıya yakınının yanında çalışanı yok)... Eşi olan asıl geliri getiren (AGG)’lerin yüzde 40’a yakınının eşi çalışıyor. Hanelerin yüzde 20’si para biriktiriyor.* Yüzde 30’u tatilini tatil köyü/otele giderek değerlendiriyor. Hanelerin yarısına yakınında kitaplık/kütüphane var.

B SES Grubu: Yüzde 9 : Üniversite/lisansüstü oranı yüzde 60’larda... Yüzde 35 civarında 2 yıllık yüksekokul veya lise mezunu. Yüzde 60’ı memur, teknik personel, uzman (yönetici olmayan)... Yüzde 15’i irili ufaklı işyeri sahibi (bunların çoğunun yanında 1-5 arası çalışanı var)... Eşi olan asıl geliri getiren AGG’lerin yüzde 30’unun eşi çalışıyor. Hanelerin yüzde 13’ü para biriktiriyor. Yüzde 20’si tatilini tatil köyü/otele giderek değerlendiriyor. Hanelerin yüzde 30’unda kitaplık/kütüphane var.

C1 SES Grubu: Yüzde 22: Yüzde 60’ı lise mezunu (Bunun içinde yüzde 20 meslek lisesi); yüzde 10’u yüksekokul ve üstü. Yüzde 40’ı esnaf, dükkan sahibi; yüzde 30’u kalifiye işçi (lise eğitimli)...Yüzde 15’e yakın memur, teknik eleman. Yüzde 15’e yakını emekli. Eşi olan asıl geliri getiren AGG’lerin yüzde 13’ünün eşi çalışıyor. Hanelerin yüzde 5’i para biriktiriyor.
Yüzde 20’si tatilini tatil köyü/otele giderek, yüzde 40’a yakını yakınlarını ziyaret ederek değerlendiriyor. Hanelerin yüzde 20’ye yakınında kitaplık/kütüphane var.

C2 SES Grubu: Yüzde 29: Yüzde 20’ye yakını lise mezunu... Ortaokul ve daha düşük eğitimli oranı yüzde 80. Çoğunlukla ilkokul mezunu, düzenli çalışan işçi (Yüzde 60’lar dolayında)... Yüzde 10 kadarı tek başına seyyar olarak çalışıyor. Yüzde 20’si emekli, çalışmıyor. Eşi olan asıl geliri getiren AGG’lerin eşinin çalışma oranı yüzde 10’un altında. Yüzde 70’i tatile çıkmıyor, çıkanlar yakınlarını ziyaret etmek için memlekete gidiyor (yüzde 25)... Hanelerin yüzde 10’unda kitaplık/kütüphane var.

D SES Grubu: Yüzde 28, yüzde 70’in üzerinde ilkokul mezunu veya ilkokul terk, gerisi ortaokul. Yüzde 30 kadar emekli, çalışmıyor. Yüzde 20’nin üzerinde işçi (çoğunlukla parça-başı çalışan)... Yüzde 30’u küçük çaplı çiftçi. Yüzde 10’a yakını ev kadını. Yüzde 80’i tatile çıkmıyor, gerisi memlekete gidiyor.

E SES Grubu: Yüzde 9: Yüzde 95’i ilkokul mezunu veya ilkokul terk. Yüzde 30’a yakını işsiz (çoğu yardımla geçiniyor). Yüzde 40’ı emekli, çalışmıyor; yüzde 30’u emekli, işçi olarak çalışıyor. Geri kalan yüzde 20’nin üzerinde hanede AGG ev-kadını (düzenli geliri olmayan yardımla geçinen)...