İletişim, bireysel olarak yaşamımızda olduğu gibi işletmelerin de yaşamında en önemli noktalardan birisidir. Yaşamımızdaki en büyük sıkıntılardan birisi de iletişim hatalarından ortaya çıkmaktadır. Bunun için günlük yaşamımızda da sıklıkla kullandığımız cümlelerden birisi de “sen beni yanlış anladın” ya da “aslında öyle demek istemedim” gibidir.
İletişimin ana unsurları;
1. Kaynak: Kaynak bir iletişimin olmazsa olmazlarından bir unsur ve kaynağın kalitesi iletişimin kalitesine de etki etmektedir.
2. Mesaj: Mesaj iletişimin en önemli unsurlarından birisidir. Burada mesajın hangi şekilde gönderileceği son derece önemli. Çünkü mesaj yollanırken görsel ya da işitsel tüm mecralar kullanılabilir.
3. Alıcı: Alıcı iletişim sürecinin unsurlarından bir tanesidir. Burada kaynağın kalitesi kadar alıcının da kalitesi son derece önemli. Alıcının içinde bulunduğu ruh hali de mesajın net şekilde anlaşılıp anlaşılmamasında önemli bir unsur. Alıcının demografik özellikleri de iletişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleşip gerçekleşmemesine neden olmaktadır.
4. Gürültü: İletişimin sağlıklı bir şekilde gerçekleşmesine etki eden her şeye gürültü denir. İletişim sürecinde nasıl ki gürültülü ortamda anlaşmak son derece zor ise işletmelerin gönderdikleri mesajlarda da başka bir mesaj diğer için gürültünün olmasına teşkil etmektedir.
5. Geribildirim: Mesajın sonunda mesaja maruz kalan kişinin olumlu ya da olumsuz tepkilere geribildirim denir.
İletişim günlük yaşamda bu tarz sıkıntılara yol açabileceği gibi az hasarla ya hasarsız şekilde üstesinden gelinebilir konu olsa da iş profesyonel yaşam noktasına geldiği zaman farklılaşmaktadır. Çünkü buradaki kritik ekonomik olarak kâr ya da zarar olarak işletmeye geri dönmektedir. Bu yüzden işletmeler bireylere göre iletişimde çok daha dikkatli olmak zorundadır.
2015 yılı içinde gerçekleşecek olan milletvekili seçimlerinde ilimizde de çok sayıda aday adayı ortaya çıktı. Bu noktada aday adaylarının dikkat etmesi gereken bazı noktalara dikkat çekmek isterim.
Son yaşadığımız mahalli idareler seçiminde siyasal partiler çok önemli hatalara imza attı. Örneğin bir belediye başkan adayı yeşil zemin üzerine siyah renkte baskı yaptı. Bunun neticesinde billboardın önünden geçen herkes maalesef ki billboardda yazan hiçbir yazıyı okuyamadı. Dolayısı ile billboarda yapılan harcamalar boşa gitmiş oldu. Bu yüzden milletvekili aday adayı olan kişiler bunu mutlaka dikkate alması gerekir.
Benzer şekilde gazete reklamlarında da dikkatli olmak gerekiyor. Çünkü adayın anlatmak istediği şey ile basılan şey çoğu zaman farklı olabiliyor. Bunun için kullanılan renkler verilen mesajlar kadar önemli. Maalesef ki hala basım hataları söz konusu olabiliyor. Burada adayın bu işlerini takip eden ajansın son derece titiz ve dikkatli olması gerekli. Çünkü bilgisayar ortamında görülen ile gazetede basıldıktan sonraki hali farklılıklar arz edebiliyor. Bunun için ilanda yazılan metin içindeki Türkçe hataları bile gözden geçirilmeli.
Milletvekili adaylarının 5N 1K kuralını hiç akıllarından çıkarmaması lazım. Bir diğer nokta da hedef kitleyi iyi tespit etmesi gerekir. Ayrıca hedef kitlenin ihtiyaçlarının, sorunlarının iyi analiz edilmesi ve ona göre strateji geliştirilmesi gerekir.