İnsan hayatında iletişim, son derece önemli bir yere sahip. Hayatımızın her alanında iletişim ile ilgili videolar izliyor, çeşitli uzmanların seminerlerine gidiyor ve hayatımızı daha anlamlı kılmak için çabalıyoruz. İşletmeler de esasında benzer bir çabanın içerisinde. Hedef kitleleri açısından doğru şekilde algılanmak için reklam yapıyor, tutundurma karmasının elemanlarından (reklam, halkla ilişkiler, satış geliştirme, doğrudan pazarlama ve kişisel satış) birisini ya da birkaçını kullanarak kendilerini hedef kitlelerine doğru anlatmaya çalışıyorlar.
Sadece işletmeler değil bir ürün olarak değerlendirebileceğimiz milletvekili aday adayı ya da belediye başkan adayları da bu şekilde hedef seçmenleri tarafından doğru şekilde algılanmak ve anlaşılmak için ciddi bir çaba sarf etmektedir.
Gerek bireyler gerek işletmeler gerekse de fikirlerini pazarlamaya çalışan adayların akıllarından çıkarmamaları gereken bir kural dizisini 3S şeklinde ifade etmek mümkün.
Sevgi: İster bireyler olsun isterse tüketiciler olsun herkes sevilmek ister. Sevildiğini de hissetmek ister. İnsanlar duygularını çeşitli şekillerde ifade edebilir. Nasıl ifade edilirse edilsin tüm insanlar sevildiğini hissetmek istiyor. Bunun için de iletişim tekniklerini ve iletişimde son derece önemli olan beden dilini iyi kullanan kişiler, bu konuda diğer insanlara göre daha başarılı olmaktadır. Dolayısı ile herkes hedef kitlesine onu ne kadar sevdiğini ona ne kadar değer verdiğini göstermek durumunda. Bunu yaparken en önemli noktalardan birisi de kişiye sevgiyi metalaştırmamak son derece önemli.
Saygı: İnsanlar arasında kaybolmaya başlayan ama bana göre ilişkilerde en az sevgi kadar hatta sevgiden daha fazla önemli olduğu çeşitli uzmanlar tarafından da vurgulanan kavram olan saygı gerek bireysel yaşantımızda gerekse kurumların hedef kitleleri ile kurdukları ilişkilerde son derece önemlidir. İnsanları sevmek zorunda değilsiniz ancak onlara saygı duymak zorundasınız. Kurum içerisinde işlerin yürümesi açısından herkesin asgari ölçülerde birleşmesi ve herkesin örgütün/şirketin devamlılığının kişilerin varlığından daha önemli olduğunun bilincinde olması gerekir. Dolayısı ile bir işletmenin hedeflerine daha kısa sürede ulaşmasının yollarından birisi de kurum içinde çalışanların birbirine saygı duymalarını sağlamaktan geçmektedir. Saygının doğal bir gereği de üslup kendisini göstermektedir. Yöneticilerin çalışanları ile çalışanların diğer çalışanlar ile ve bireylerin kendi aralarında iletişim kurarken, üsluba son derece önem vermesi gerekmektedir. Topluma yön veren kanaat önderlerinin bu manada çok daha fazla dikkat etmesi gerekir. Çünkü halk onları rol model olarak almakta ve kanaat önderleri gibi olmaya çalışmaktadır.
Samimiyet: Bireylerin ve kurumların göze alması gereken en önemli noktalardan birisi de samimiyet kuralıdır. İnsanlar iletişim esnasında sizin ne kadar samimi olduğunuzun farkını anlar ve size ona göre davranır. Bu manada gerek bireyleri, gerek işletmelerin ve gerekse de siyasetçilerin buna dikkat etmesi gerekir. Örneğin tokalaşırken karşınızdaki kişi ile göz teması kurarak tokalaşmak ve tokalaşırken de eli sıkma derecesi sizin ne kadar samimi olduğunuzu göstermektedir. Dolayısı ile herkesin bu noktada basit ama önemi noktalara dikkat etmesi gerekir. Bu noktada belirtilmesi gereken bir diğer nokta samimiyet ile laubaliliğin karıştırılmamasıdır.
Herkesin sağlıklı iletişim kurabilmesi için 3S şart.