Pazarlama karmasının en önemli unsurlarından birisi üründür. Ürün denince akla hemen somut varlıklar gelmektedir. Oysa pazarlamasal olarak ürün satışa hazır olan her şeydir.
Ürün pazarlama karmasının odak noktasında yer alır. Pazarlama açısından ürün mal, hizmet ve fikirden meydana gelir. Yani somut olarak ekmek gazete gibi unsurlar mal olarak değerlendirilir. Eğitim hizmetleri, bankacılık, avukatlık gibi işler de hizmet çerçevesinde değerlendirilir. Siyasal pazarlama unsuru olarak adayların ya da partilerin sattıkları ürün de onların fikirleridir.
Ürünün iyi ya da kötü olması olgusu ise tartışmalı konulardan birisidir. Şöyle ki bazı ürünler teknik olarak iyi olmasına karşın bazılar da reklamlar ile desteklenerek kaliteli ürün gibi şeklinde algılanmasına neden olmaktadır. Dolayısı ile iyi ürün ile kötü ürün arasında ne fark vardır?
Hemen somutlaştıralım. Türk Halk Müziği’nde en önemli yapı taşlarından birisi olan ve bozkırın tezenesi olarak da anılan Neşet Ertaş yıllar boyunca başta TRT olmak üzere tüm mecralarda Kırşehirli mahalli sanatçı Neşet Ertaş olarak anons edildi. Halbuki Neşet Ertaş sadece ülkemiz sınırları içerisinde değil tüm dünyada tanınan, bilinen ve adına kitaplar, tezler yazılan bir isimdir. Buna rağmen Neşet Ertaş mahalli sanatçı kimliği ile tanındı.
Madalyonun diğer tarafında ise pop müziği sanatçıları var. Burada da nerede nasıl durması gerektiği, nerede nasıl konuşması gerektiği, ne zaman polemiğe girip ne zaman girmeyeceği konusunda uzmanlar tarafından teknik destek alan bir yapı var. Adına klipler çekilen ve bazılarının kendisine sponsor olduğu insanlar.
Pop müziği sanatçıları saman alevi gibi bir parlayıp bir sönen insanlar oluyor. Buna rağmen kısa vadede elde ettikleri kazançlar Neşet Ertaş gibi sanatçıların önüne