Pazarlama biliminin en temel sorularından birisi, müşterinin ne istediği olmuştur? Bunun için pazarlamacılar karar vermelerine destek amaçlı olarak ya da işletmenin en temel amaçlarından birisi olan kârını maksimize etmek amacı ile ilgili olarak, pazarlama araştırması tekniklerini kullanarak müşterinin kara kutusunu çözmeye ya da başka bir anlatım ile müşterinin ne istediğini anlamaya çalışmaktadır.
İşletmeler müşterinin ne istediğini anlamak için ciddi bütçeler ayırmakta ve bu yönde birçok uygulama gerçekleştirmektedir.
7 Haziran’da gerçekleşecek olan milletvekili seçimlerinde pazarlama bakış açısı ile bakıldığında milletvekili aday adaylarının yapması gereken en temel işlerden bir tanesi kendi müşterilerinin yani seçmenlerinin ne istediğini bilmeleridir.
Pazarlamanın en temel amaçlarından birisi müşteri memnuniyetinin sağlanması gelmektedir. Bunun için pazarlamacılar müşterinin ne istediğini öğrenmekte ve bu doğrultuda da pazarlama karmalarını geliştirmektedir.
Siyasi ürün olarak değerlendirilebileceğimiz milletvekili aday adayları da bu şekilde davranmak zorundadır. Bunun için milletvekili aday adayları da seçmenlerinin ne istediğini bilmek durumundadır.
Ürün satışlarını artırabilmek için yapılması gereken en temel işlevlerden birisi de iletişim mecralarının etkin şekilde kullanılmasıdır. Bu bağlamda düşündüğümüzde milletvekili aday adayları da iletişim mecralarını aktif şekilde kullanmak zorundadır. Özellikle son 10 yılda internet mecralarının gelişmesi ve sosyal medyanın aktif şekilde kullanılması ile beraber düşünüldüğünde aday adayları da sosyal medyayı da dikkatli bir şekilde kullanması gerekmektedir.
Aday adayları elbette ki sosyal medya mecralarını aktif şekilde kullanmaktadır. Hepimiz kendi facebook sayfalarımızda ekli olan aday adaylarının kimlerle hangi kurum ve kuruluşlar ile temas halinde görüyoruz. Ancak hemen belirtilmem gereken bir nokta var. Bu seçimde sivil toplum kuruluşları kadar önemli olan bir müşteri grubu daha var ki onlar da gençler. Gençler artık her şeyi sosyal medya üzerinden yapıyor. Ancak tüm aday adayları bu grubu maalesef önemsemiyor. Gittikleri ya da görüştükleri insanlar kendi yaş gruplarına yakın olan insanlar.
İletişimde en temel şeylerden birisi karşınızdaki kişiyi önemsediğinizi hissettirmeniz ve bunu ona göstermenizdir. Bunun için aday adaylarının da yapması gereken şey “seçmenini önemsediğini ve ona değer verdiğini” göstermekten geçmektedir.
Sonuç olarak tüm aday adayları önce kimlerden oy istediğine bir karar vermeli ve bu doğrultuda kampanya dizaynlarını yapmalıdır. Aksi halde ürün satışı gerçekleşmez. Yani oy alamazlar.