İletişim hayatımızın en önemli unsuru. Gerek özel yaşantımızda gerekse profesyonel meslek yaşantımızda problemlerin en temel kaynağı iletişim probleminden kaynaklanmakta. Bunu hemen her gün yaşıyoruz ve idrak ediyoruz.
Televizyonda bir program var. İsmi güldür güldür Show. Bir kısmımız, bu programı izliyordur muhtemelen. Geçenlerde bir skeçlerini izledim ve sizinle de paylaşmak istedim. Evde video paylaşım sitesinden izlemenizi tavsiye ederim.
İzledikten sonra benim tespitlerimden daha farklı şeyler de görürseniz lütfen elektronik posta veya diğer sosyal medya mecralarından bana ulaşın ve bana da katkısı olsun.
1. Hepimiz günlük yaşamda konuşurken konuşmamızın arasına yabancı kelimeli kelimeler kullanıyoruz. Bu da dilimizi daha kısır hale getiriyor. Bu şekilde konuşmanın bizi daha karizmatik yaptığını düşünüyoruz. Hatta siyasi liderler dahil bunu toplumun bir kısmı yapıyor.
2. Şirket içi iletişimde herkesin aynı dili kullanması lazım. Şirket içinde herkes aynı dili kullanmaz ise iletişim bozuklukları meydana gelecek ve bu şirketi olumsuz etkileyecektir.
3. Şirkette herkes sattığı ürünün özelliklerini ve bu özelliklerin tüketiciye sağladığı faydaları net bir şekilde bilmesi gerekir. Özellikle satış elemanlarının ürünün özeliklerini ve sağladığı faydaları bilmesi lazım ki şirket kârını maksimum hale getirsin.
4. Şirket içinde herkesin görev yetki ve sorumluluklarını bilmesi gerekli. Şirketlerde en fazla karşılaştığımız sorunlardan bir tanesi kimin ne iş yaptığını bilmemesi. Bunun olmaması durumunda şirket içinde yönetim sıkıntıları ortaya çıkıyor. Dolayısı ile de şirketin mesafe alması gecikiyor. Özelikle aile şirketlerinde bu durum fazlası ile karşılaşılan bir durum. Şirket içinde insan kaynakları departmanı olsa da şirket için görev yetki ve sorumlulukların tanımlanmaması şirket içinde birçok sıkıntıyı beraberinde getirir.
5. Şirket çalışanlarının şirketin sattığı ürünü mutlaka tüketiyor olması lazım. Şirket çalışanlarının ürünü tüketmemesi tüketiciler tarafından farklı şekilde anlaşılabilir.
6. Şirket içinde ücret maaş ve sosyal hakların adil olması gerekiyor ki şirkette çalışan memnuniyeti sağlanmaz ise nihai tüketiciler de memnun olamaz.
7. Müşteri hedef kitlenizin doğru tanımlanması gerekir. Müşterilerin doğru tanımlanması demek başarının kısa zamanda elde edileceğinin göstergelerinden birisidir.
8. Şirketlerin gelir getiren fonksiyonu olan pazarlamadır. Pazarlama bir şirket için en hayati fonksiyonlarından birisidir. Ancak işletmenin tüm fonksiyonları işbirliği halinde çalışması gerekiyor ki işletme kısa zamanda başarıya ulaşsın. Takım olabilmek ve takım çalışması bir şirketi şirket içinde departmanı başarıya götüren en önemli unsurlardan birisidir.