Son birkaç gündür yazılı ve görsel basında spor ile ilgili olarak konuşulan konulardan bir tanesi Arda Turan’ın İspanya’ya transferi konusu.

Bu durum aslında bize bir bireyin kişisel olarak gayretleri sonucu nerelere gelebileceğinin en güzel kanıtlarından birisi oldu. Ancak pazarlamada unutulmaması gereken en temel kurallardan bir tanesi bir ürün ne kadar kaliteli olursa olsun hedef kitlesi tarafından tanınmıyor ise o ürün, yeterince kaliteli bir ürün değildir.
Arda Turan kişisel olarak çok çalışmış olabilir ancak çalışkanlığının yanı sıra kişisel olarak ya yaptığı profesyonel halkla ilişkiler çalışmalarının da hakkını vermek lazım. Yaptığı birçok çalışmayı basını ustaca kullanarak toplumun her katmanı tarafından takdir görmesini sağladı.
Ülkemize son zamanlarda inanılmaz şekilde yabancı futbolcu geldi. Birçoğu emekliliğine az kala hayatının en güzel parasını kazanmak üzere bir kısmı da ülkemizi basamak olarak kullanıp daha üst liglerde oynamak için. Bugün futbol artık sadece 11 kişinin peşinden koşturduğu bir olay olmaktan çıktı ve sektör haline geldi.
Samsunspor’un da bu gelişmelere ayak uydurması gerekiyor artık. Nasıl ki şirket yönetimlerinde profesyonel hareket ediliyor ise kulübün yönetiminde de profesyonel hareket edilmelidir. Şehrimizin önde gelen kanaat önderleri, zaman zaman kulübe bağış yapıyorlar ancak kulüp artık şirket mantığı ile yönetilmesi gerekir.
Örneğin Samsunspor’a ait mağazaların açılması ve burada da ürünler satılması gerekir. Şimdi diyebilirsiniz ki zaten yapıyoruz. Doğru yapılıyor olabilir ancak hiçbir süreç sürdürülebilir olmadıkça, bir fayda sağlamaz. Kısa süreli saman alevi gibi faydalar sağlanır.
Bu noktada kulübe ait spor merkezleri açılabilir. Böylelikle zaten spor yapan halkımızın kulübe ait salonlara gelmesi sağlanır ve kulübe de gelir elde edilmiş olunur.
Oyuculara aldırılacak olan koçluk hizmeti ile de sporcunun hem teknik olarak hem zihinsel olarak gelişimi sağlanmış olunur.
Barcelona geçmişi incelendiğinde çok fakir bir takım olarak kurulmuş ancak bugün dünyanın en zengin kulüplerinden birisi haline gelmiş. Yani şirketlerin yapmış olduğu benchmarking uygulaması kulüp tarafından da yapılabilir. Yani başarılı uygulamalar yerinde incelenir ve bize uygun olanlar uygulanır ise kulüp daha başarılı olabilir. Sportif başarıda bugün ekonomik destek son derece önemli bir hale geldi. Bunun için de gelir getiren faaliyetlerin kulüp tarafından uygulanıyor olması gerekli.
En önemli şey ise kulübün şehir ile bütünleşmesi lazım. Yani halkın kulübü sahiplenmesi gereklidir. Bunun için sporcular ile çeşitli söyleşiler düzenlenmesi dahil birçok aktivite düzenlenerek şehrin takımla bütünleşmesi gerekli. Bu şekilde takımı desteğe halk gelir ve oyuncunun da moral ve motivasyonu da daha yüksek bir şekilde maça çıkar.