Dünya sahnesinde yeni bir oyuncunun yükselişi var: Z ve Y kuşağı. Akıllı telefonlarla büyümüş, dijital dünyanın nimetlerinden en iyi şekilde yararlanan bu genç nesil, dünyayı değiştirme potansiyeline sahip. Peki, bu gençlerin hayalleri, hedefleri ve beklentileri neler? Değişen dünya düzeninde, Z ve Y kuşağının rolü ne olacak? Online Fransızca Kursu Preply tarafından yayınlanan yeni bir araştırma, Z ve Y kuşaklarının eğitim ve iş hayatındaki beklentilerini ortaya koyuyor. Çalışma, Avrupa, Asya, Kuzey ve Güney Amerika'da, Türkiye dahil 9 farklı bölgeden 5.400'den fazla katılımcıyla gerçekleştirildi.
Finansal istikrar tüm dünya gençleri için ilk öncelik!
Katılımcıların %61’i, finansal istikrarı hayatındaki en önemli üç hedeften biri olarak kabul etmektedir. Öyle ki bu oran, onu takip eden en önemli iki beklenti olan “aile ile geçirilen zaman” ve “fiziksel sağlık” başlıklarından 24 puan daha yüksek oldu. Arjantin, Japonya, Güney Kore, finansal istikrara en çok odaklanan ülkeler arasında yer aldı. Milenyum (Y) kuşağı, %64’lük bir oranla finansal istikrarı en önemli beklentisi sayarken, Z kuşağının bu seçeneği işaretleme oranı %59 oldu.
Kadınlar denge, erkekler liderlik istiyor
Kadınlar ve erkekler, aynı gemide farklı kabinlerde mi yolculuk ediyor? Son anket sonuçları, hayata dair beklentilerimizin hala cinsiyet temelli ayrıştığını gösteriyor. Her ne kadar finansal başarı her iki cinsiyet için de önemli olsa da, kadınlar daha dengeli bir yaşam arayışında. Ruh sağlığı, aile ve kişisel gelişim gibi konular, kadınların hayatındaki önemli yerini koruyor. Erkekler ise kariyer merdivenlerini tırmanmaya ve hobilerine daha fazla zaman ayırmaya odaklanıyor. İş-yaşam dengesini kurmak her iki cinsiyet için de zorlu bir mücadele olsa da, kadınlar bu dengeyi sağlama konusunda daha başarılı gibi görünüyor.
9 ülke arasında Türkiye, yapay zeka kullanımında birinci!
Bilimsel geçmişi daha uzun olsa da makine öğrenmesi teknolojisini temel alan ve büyük dil modellerinin geliştirilmesiyle ortaya çıkan yapay zeka uygulamaları da online Fransızca kursu Preply’nin iki farklı kuşağın yaşamsal beklentilerini ve öğrenme alışkanlıklarını araştırdığı bu araştırmanın odak noktalarından biri oldu. Özellikle ChatGPT son sürümü olan ChatGPT-4o, sesli iletişimdeki başarısıyla herkesi kendine hayran bıraktı. Diğer teknoloji şirketlerinin yapay zeka uygulamalarını, sanal asistanları, akıllı chatbot’ları iş uygulamalarına entegre etmesiyle yapay zeka iş hayatının vazgeçilmez parçalarından birine dönüştü. “Yapay zeka gerçekten benimsendi mi?” sorumuza kanıt olacak veriler, araştırmamızda da öne çıktı. 5 bini aşkın katılımcıdan %54’ü, artık aktif olarak yapay zeka asistanlarını kullandığını söyledi. Z kuşağı katılımcılarda bu oran %59’a kadar çıkarken, Y kuşağının yarısı (%50) yapay zeka kullandığını onayladı.
Ancak daha da önemlisi, katılımcıların %61’inin yapay zekayı kullandığını söylediği Türkiye, yapay zeka teknolojisini en hızlı benimseyen ülke oldu. Türkiye’de her 5 kişiden üçü, yapay zekayı aktif olarak kullandığını söyledi. Türkiye, araştırmayı gerçekleştirdiğimiz ABD, Almanya, İspanya, Polonya, Meksika, Arjantin, Japonya ve Güney Kore’yi geride bırakırken, Türkiye’yi yapay zeka benimsemesinde İspanya, Polonya ve Arjantin izledi. Öte yandan Güney Kore, Almanya ve Meksika sırasıyla %54, %53 ve %52 kullanım seviyeleriyle orta seviyelerde yer aldı. Şaşırtıcı biçimde ABD (%46) ve Japonya (%41), en güncel yapay zeka araçlarını benimseme konusunda geride kaldı.