CHP Samsun Milletvekili Kemal Zeybek, KİT Komisyonunda Devlet Hava Meydanları İşletmesinin 2015-2016 yıllarına ait Sayıştay Denetim raporları görüşmelerinde söz alarak, milletin gelirlerinin yandaş şirketlere peşkeş çekildiğini iddia etti.

MÜTEAHHİT FİRMALARA AKTARILDI

Yap İşlet Devret modeliyle yakın zamanda iki farklı şehirde havalimanı inşaatı yapımı gerçekleştirildiğini belirten Zeybek, 'Bunlardan Kütahya Zafer Havalimanı 58,2 milyon Avro'ya veya 66 milyon Dolar'a garantiler verilerek tamamlanmış. Burada yapılan havalimanı bedelinin yüksek olduğu dikkat çekicidir. İstanbul Havalimanının bir kısmı tamamlanarak hizmete sokulmuş ve diğer kısımlarda inşaat devam etmektedir. Her iki havalimanı 'Yap İşlet Devret' modeli ve yolcu garantisi verilerek yapılmış. Dış hatlarda seyahat edecek yolcularla, transfer geçişler ve iç hatlarda yolcu başına alınan ücretler farklıdır. Kütahya Zafer Havalimanı yurt içi seyahat edecek yolculardan yolcu hizmet ücreti 2 Avro, yurt dışı seyahat edecek yolculardan ise 10 Avro yolcu hizmet ücret garanti edilmiştir. 66 milyon Dolar 10 yıllık işletme süresinde garanti verilmiştir. Havalimanları aynı hizmeti sunarken yolcu başına alınacak ücretlerde farklılıkların olması da çok büyük oranda milletin gelirleri yönetenler tarafından müteahhit firmalara aktarılmıştır' şeklinde konuştu.

EŞİT KOŞULLARDA OLMALI

CHP'li Zeybek, 'İstanbul Havalimanı, ihale yer teslimi tarihi arasında yaklaşık iki yıllık bir süre vardır. İstanbul Yeni Havalimanı yapımına başlanılmadan önce yüklenici firmanın revize master plan değişiklik talepleriyle alanın orman vasfından çıkarılma izni kuruluş tarafından uygun görülerek Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının onayına sunulmuştur. Proje üzerinde değişiklik düşünülüyorsa! Bunun ilgili kuruluş tarafından önerilmesi ve ihale süreçlerinden önce tamamlanması gerekirdi. İstanbul Yeni Havalimanının, 'Yap İşlet Devret' modeliyle yapımının yanında yüklenici firmaların iç ve dış finansman temininde devlet garantör olmuştur. İstanbul Yeni Havalimanından seyahat edenlerin dışında tüm insanlarımız sorumlu olacaktır. Büyük proje ve yatırımların yapılması ülkede yaşayan her bireyi mutlu ettiği gibi şahsımı da çok mutlu etmiştir. Buradaki en önemli kaygımız: Projenin ihale işi gerçekleştirildikten sonra; yüklenici firmaların talepleri doğrultusunda revizyon yapılması ve verilen garantilerin çokluğudur. İhale öncesinde gerekli revizyon master planlarının değişimi ile ihaleye çıkılmış olması durumunda yarışmacı firmaların rekabetiyle İstanbul Yeni Havalimanının daha uygun koşullarda yapımının mümkün olabileceği düşüncesi yaygındır' ifadelerini kullandı.