Samsun İl Milli Eğitim Müdürlüğü Maarif Hareketi kapsamında kurulan Samsun Öğretmen Akademisi, Fen Bilimleri Okulları ve Türk PDR Derneği Samsun Şubesi iş birliğiyle düzenlenen Öğrenme Şenliğinin 2.'si yapıldı. Fen Bilimleri Okulları'nın ev sahipliğinde düzenlenen çalıştaya çok sayıda öğretmen, akademisyen ve eğitimle ilgili kişi katıldı. Aynı zamanda kurulan çeşitli atölyelerde 2023 Eğitim Vizyonuna katkıda bulunacak çalışmalar yapıldı.

100. YILA YAKIŞIR ÇALIŞMALAR

2. Öğrenme Şenliği'nde konuşma yapan Samsun İl Milli Eğitim Müdürü Coşkun Esen, Kurtuluş Savaşı'nın başlangıcının 100. yılına yakışır çalışmalar yapıldığını belirtti. Esen, "Milli Eğitim Bakanlığımızın yayınlamış olduğu 2023 Eğitim Vizyonunun temel amacı; çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir. Vizyon belgesinde de belirtildiği gibi, bugün eğitim ekosisteminin evrensel ölçekte kafa yorması gereken asıl sorular: 'Bildiklerimizle, öğrendiklerimizle ne yapabiliyoruz, ne olabiliyoruz? Verilen eğitim nasıl bir dünyaya yol açıyor?' olmalıdır. Bugün yapılacak olan tüm çalışmalarda bu sorulara hep birlikte cevaplar bulmaya çalışılacak" dedi.

GURUR DUYUYORUZ

Ev sahipliği yaptıkları için gururlu olduklarını söyleyen Fen Bilimleri Okulları kurucularından Mustafa Kemal Yavuz, "Öğrenme şenliği için farklı şehirlerden Samsun'a gelen ve bu programı gerçekleştirmemizi sağlayan değerli akademisyen ve eğitmenlerimiz Prof. Dr. Mustafa Özcan, Pınar Özdemir Şimşek, Özge Alyu, Elif Omca Çobanoğlu, Zeki Özen, Selçuk Sefer, Figan Yılmaz, Zehra Doğruoğlu, Serkan Kahyaoğlu, Pınar Demirci, Hasan Deniz, Seda Özensoy, Tahsin Yazıcı, Buket Aslan Özen, Bedia Cicoplu, İlkay Baba ve Lego Kulübünün değerli temsilcileri ve 400 öğretmenimiz ile 17 atölye çalışmasında buluştu. Prof. Dr. Mustafa Özcan'ın 'Bilgi çağında öğretmen olmak' sunumu öğretmenler tarafında ilgi ile dinlendi. Öğretmenler, eğitimde drama uygulamalarından, dış mekanda eğitim uygulamaları, STEM, kodlama, sanatla öğrenme, travma ve zorbalık gibi birçok atölye çalışmalarında bulundular" ifadelerini kullandı.

Yasir BABA