Türkiye'deki 17 milyon kayısı ağacının 8 milyonuna sahip Malatya'da, yaklaşık 50 bin aile geçimini bu üründen sağlıyor. Avrupa Birliği tarafından coğrafi işaret alan üçüncü ürün olan "Malatya kayısısı", geçen sezon 112 ülkeye 91 bin 386 ton ihraç edilerek, Türkiye ekonomisine 250 milyon 150 bin 524 dolarlık girdi sağladı. Kentten bu sezonun 11 ayında ise yine 112 ülkeye 95 bin 81 ton ihracat kayısı ihracatı gerçekleştirilerek 239 milyon 820 bin dolar kazanç elde edildi. Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan, sezonu 100 bin ton ihracatla kapatacaklarını kaydederek, "Malatya'dan üretilen kuru kayısı belli bir potansiyele, tüketiciye ulaşmış durumda. 112 ülkeye ihracat yapıyoruz. Uzak Doğu ülkelerinin hala kuru kayısıyı keşfetmedi. Özellikle Çin ve Japonya kayısı için ciddi anlamda çok önemli bir pazar. Çin'deki tüketim her yıl artıyor. Geçen sezon 300 ton olan ihracatımız bu yıl bin tona ulaştı. Geçtiğimiz haziran ayı içerisinde arkadaşlarımız Çin'in Şanghay şehrinde düzenlenen bir gıda fuarına katıldılar. İhracatçı arkadaşlarımız buraya katılarak reklam yaptılar, ikramda bulundular ve gıda fuarı gerçekten çok iyi geçti" ifadelerini kullandı.