Haberlerİstanbul haber''Kilo almadan sigarayı bırakmak mümkün''

''Kilo almadan sigarayı bırakmak mümkün'' - İstanbul haber

Psikolog Diyetisyen Dyt. Maria Tanoğlu davranış değişikliği ve beslenme çözümleriyle kilo almadan sigarayı bırakmanın mümkün olduğunu söyledi.

''Kilo almadan sigarayı bırakmak mümkün''


Birçok insan sigarayı bırakınca kilo alacağını düşünür. Sigarayı bırakmanın sağlığa faydalarının az bir miktar kilo alınmasından çok daha yüksek olduğunu söyleyen Medicana Kadıköy Hastanesi Psikolog Diyetisyen Maria Tanoğlu, davranış değişikliği ve beslenme çözümleriyle kilo almadan sigarayı bırakmanın mümkün olduğunu da belirtti.

"Kilo almadan sigarayı bırakmak için davranış değişikliği yapmak şart"
Yapılan araştırmaların, sigarayı bıraktıktan sonraki ilk aylarda kiloda artışın olabileceğini gösterdiğini bildiren Dyt. Maria Tanoğlu, "Ancak sigarayı bıraktıktan sonra tat alma duyusunun arttığını ve yiyeceklerin tat ve kokusu daha iyi hissedildiği bilinir. Nikotinin vücuttan uzaklaşması sebebiyle metabolizma hızında bir miktar azalma yaşanabilir. Sigara içmek oral bir bağımlılık olduğu için onun boşluğunu yemek yiyerek doldurmak istenebilir. Tüm bu durumlar size kilo artışı olarak geri dönebilir. Ama rahatlayın. Davranış değişikliği ve beslenme çözümleri ile bu endişeden kurtulmak mümkün. Kilo almadan sigarayı bırakmak için davranış değişikliği yapmak şart. Oral alışkanlık olan sigara yerine farklı bir oral takviye yapmanız gerekebilir." şeklinde konuştu.

"Daha sık meyve tüketin"
Meyve tüketimine dikkat çeken Dyt. Tanoğlu, "Özellikle kuru meyveler, muz ve turunçgillerin tüketimini arttırın. Çünkü potasyum, B ve C vitamini sigara bağımlılığının bir numaralı düşmanıdır." dedi.

"Daha fazla sıvı alın"
Daha fazla sıvı tüketiminin altını çizen Dyt. Tanoğlu, "Sarı kantaron, yeşil çay, beyaz çay vb. bitki çayları, maden suyu, limon ilaveli su gibi sağlıklı alternatifler tercih edilmelidir. Kafeinli içecekler, sigara içme arzusunu uyandırabilir. Bu nedenle günde en fazla 2-3 kez kontrollü olarak tüketmekte fayda vardır. Vücutta oluşan stres hormonunu azaltan süt ve süt ürünleri sigara içme isteğini de azaltıyor. Öğün aralarında acıktıkça, yoğurt, süt, ayran tüketebilirsiniz. Kereviz, kabak, patlıcan, fasulye, salatalık, brokoli gibi sebzeler sigaranın tadını etkiler. Bu sebzelerin düzenli tüketimi, sigaranın artık hoşunuza gitmesini engelliyor. Özellikle salatalığı günün her vaktinde rahatlıkla tüketebilirsiniz. Ve daha fazla hareket edin. Azalan metabolik hızınızı yürüyüş,yüzme vb. egzersizlerle arttırabilirsiniz." diye konuştu.

EN ÇOK OKUNANLAR

Samsun'un 5 günlük hava durumu raporu! Kar geri geliyor (19-23 Şubat)

1 Samsun'un 5 günlük hava durumu raporu! Kar geri geliyor (19-23 Şubat)

Yılport Samsunspor - Amed Sportif Faaliyetler maçının canlı anlatımı

2 Yılport Samsunspor - Amed Sportif Faaliyetler maçının canlı anlatımı

Yüksel Yıldırım: 'Lider olmak önemli değil, sezonu lider bitirmek önemli'

3 Yüksel Yıldırım: 'Lider olmak önemli değil, sezonu lider bitirmek önemli'

Yılport Samsunspor - Amed maçının ilk 11'leri belli oldu

4 Yılport Samsunspor - Amed maçının ilk 11'leri belli oldu

Samsunspor'da galibiyet günü

5 Samsunspor'da galibiyet günü

Bir kadın cinayeti daha!

6 Bir kadın cinayeti daha!

Samsun'da hayvan katli! Köpeği için gözyaşı döktü

7 Samsun'da hayvan katli! Köpeği için gözyaşı döktü

Fındık fiyatlarında son durum! 19 Şubat Çarşamba fındık fiyatları ne kadar?

8 Fındık fiyatlarında son durum! 19 Şubat Çarşamba fındık fiyatları ne kadar?

TOKİ sosyal konut kura çekimi ne zaman! İşte Samsun'da kura çekimi tarihleri

9 TOKİ sosyal konut kura çekimi ne zaman! İşte Samsun'da kura çekimi tarihleri

 Eşini 25 yerinden bıçaklayıp öldürdü, 'Kendimi savundum' dedi

10 Eşini 25 yerinden bıçaklayıp öldürdü, 'Kendimi savundum' dedi


SIRADAKİ HABER