HaberlerTanıtım Yazısı Nedir?

Tanıtım Yazısı Nedir?

İlk örnekleriyle Mısır ile Antik Yunan ve Roma' da başlayan tanıtım yazısı günümüze kadar ulaşmıştır. Bilindiği üzere reklam kullanımları yüzlerce yıl öncesinde kullanılmaya başlanmış, çeşitli duyuruların yapılması amacıyla kullanılmış olan tanıtım yazısı örneği geçmiş incelendiğinde karşımıza çıkacak muhtemel bir durumdur.

Tanıtım Yazısı Nedir?

İlk örnekleriyle Mısır ile Antik Yunan ve Roma' da başlayan tanıtım yazısı günümüze kadar ulaşmıştır. Bilindiği üzere reklam kullanımları yüzlerce yıl öncesinde kullanılmaya başlanmış, çeşitli duyuruların yapılması amacıyla kullanılmış olan tanıtım yazısı örneği geçmiş incelendiğinde karşımıza çıkacak muhtemel bir durumdur. Günümüzde tanıtım yazısı içerik bakımından değerlendirildiğinde hizmete yönelik her yerde karşımıza çıkan bir dijital platform aracı haline gelmiştir. Tanıtım yazısı örneği modern medya ve geleneksel medya olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Geleneksel medya da tanıtım yazısı örneği yazılı görsel basınların bulunduğu alanlarda kullanıldığı gözlemlenirken, modern medyada ise çeşitli web sitelerinde tanıtım yazısı içerik çeşitleri ile dijital reklam gerçekleştirildiği görülmektedir. Geçmişte de günümüzde de değişmeyen ortak nokta ise markaların ve kurumların bilinirliklerini artırmak amacıyla tanıtım yazısı backlink hizmeti aldıklarıdır.

 Tanıtım Yazısı İçeriği Nasıl Olmalıdır?

Tanıtım yazısı içerik açısından ilgi çekici, hizmete yönelik tüm kriterleri kapsayan, ikna edici bir yapısı olan bir SEO uyumlu tanıtım yazısı olması gerekmektedir. Harekete geçirme gücü yüksek olan bu metinler okuyucunun anlayacağı ve beğeneceği bir üslupta yazılması gerektiği gibi imla kurallarına da son derece dikkat edilmesi gerekmektedir.

Geleneksel medyaya oranla dijital medyada tanıtım yazısı daha fazla kullanılmaya başlanmıştır. İnternetin pek çok platformuna verilen tanıtım yazısı backlink hizmeti geleneksel medyaya kıyasla çok farklı amaçlar gözeterek hizmet vermektedir. Kaideleri ise geleneksel medyadan daha farklıdır. Yazının kaliteli olması, özgün olması bir web sitesine yazılacak olan SEO uyumlu tanıtım yazısı arama motorları tarafından öne çıkmadıkça marka sahiplerine hiçbir katma değer bir kazanç sağlamayacaktır.

Artık arama motorlarının algoritmaları oldukça gelişmiştir. Geçmişe kıyasla daha güçlü bir yapay zeka tarafından yönetilen google sistemi yazıların kalitesini düşüren hataları saptayarak kullanıcılara içerikleri ulaştırmamakla birlikte web sitesine zarar da verebilmektedir. Bir içeriğin arama motorları tarafından öne çıkarılması içeriğin kalitesi ile doğru orantılıdır. Kaliteli bir içerikte dışarıya çıkartılan linkler mevcuttur. Bu linklerin kullanımı bazı durumlarda belirli bir takım cümleleri kapsayabileceği gibi bazı durumlarda yazar tarafından kelime üzerinden de çıkış yaptırılabilmektedir. Linklerin çıkış şekli iki türlü gerçekleştirilebilmektedir. Site dışarısına çıkış sağlanabileceği gibi link site içerisinde bir noktaya da ulaştırabilmektedir.

 Tanıtım Yazısı Önemi

Belirli kelimeler saptanarak verilen link çıkışları SEO uyumlu tanıtım yazısı literatüründe backlink hizmeti olarak adlandırılmaktadır. Web sitelerinde kullanılacak olan tanıtım yazısı backlink ile birleştirildiğinde bir web sitesine yüksek oranda olumlu katkılar yapacaktır. Bir backlink kullanımının esası anahtar kelimelerin kriterlere uyumlu olarak kullanılması ve arama motorlarında yükselme gerçekleştirilmesidir. SEO uyumlu yazı yazan birçok yazarın da amacı her daim bu yöndedir.

Konunun aslına bakıldığı vakit SEO uyumlu tanıtım yazısı hafife alınacak bir mevzu değildir. Bir içeriğin SEO uyumlu olabilmesi için belirli kriterlere sahip olması gerektiği gibi marka sahiplerinin de bu konuda bilgi sahibi olan kişilerden düzenli olarak içerik alması gerekmektedir. İçeriğin uzun vade de kullanılmaması trafik yoğunluğunu sekteye uğratacaktır. İçeriğin kalitesi kriterlere uyularak yazılan bir içerikte kademe kademe yükselecektir. İçeriğe uygun başlıkların seçimi, anahtar kelimelerin doğru saptanması, anahtar kelimelerin doğru oranda, aşırıya gidilmeden içeriğe yayılması, yazının özgünlüğü, gereksiz uzunluk ve kısalıktan uzaklığı dikkat edilmesi gerektiren ve dikkat edildiği takdirde web sitelerine trafik çekecek bir yaklaşımdır. Rekabeti yüksek kelimelerin anahtar kelime olarak tanıtım yazısı içerisinde kullanılması söz konusuyla bahsedilen anahtar kelime oranı %2,5-%3' ten %2' ye indirgenmelidir. Aksi takdirde içeriğin spama uğrama riski bulunacaktır. Başlıkların anahtar kelime içermesi arama motorları tarafından üst sıralara taşınma hususunda büyük yer teşkil etmektedir. Ayrıca ziyaretçilerinde dikkatini çeken başlıkların kullanılması trafiği yine artırmakla olan bir hamledir.

 Tanıtım Yazısı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Bahsedildiği gibi kaliteli içerik dijital platformda önem arz etmektedir. Ancak bir içeriğin kalitesini neler belirlemektedir? Bir içerik nasıl kaliteli olarak yazılabilir? Bu soruları yanıtlamamız gerekmektedir. İlk olarak sadece tanıtım yazısı içerik olarak değil tüm içeriklerin özgünlük bakımından %100 özgün olması bir web sitesi için hayati önem taşımaktadır. Özgünlükten kasıt web sitesinde var olan hiçbir yazıya yazılan içeriğin benzememesi durumudur. Bu durumun göz önüne alınmasıyla anlaşılmaktadır ki tanıtım yazısı herkesin yazabileceği ve üzerine alacağı bir sorumluluk değildir.

 Tanıtım Yazısı İmla ve Dilbilgisi

Tüm tanıtım yazısı alan markalar için yazının kalitesi nasıl önemli ise yazının imla kurallarında hataların bulunması kaliteyi düşüren bir etkendir. Yanlış kullanılan kelimeler, büyük imla hataları ve dilbilgisi bozuklukları makalenin kalitesini aşağıya çekecektir. İyi bir içerik kusursuz dilbilgisi ve imla kuralı ile hazırlanmalıdır. Kullanıcılar imla kurallarına dikkat edilerek yazılmış olan içerikleri okuduğunda içeriğin konusunu daha iyi kavrayacak, aynı zamanda arama motorları tarafından da dikkat çekilecektir. İmla kurallarında hata yapıldığında yazarın vermek istediği mesaj okuyucu tarafından anlaşılmayacağı gibi arama motorları tarafından ise karmaşık kategorisinde değerlendirileceği için içerik değer kaybedecektir.

 

SEO uyumu açısından yazının içerisine yerleştirilen anahtar kelimeler tek başına ziyaretçi çekmeye kesinlikle yeterli değildir. Bu yüzden içeriğin kalitesi anahtar kelimelerden daha çok önem arz eder. Anahtar kelimelerden beklenen hizmet içeriğin arama motorlarında üst sıralarda yer almasıdır. Bir kullanıcı bakış açısıyla düşünerek arama motorlarında hangi kelimelerin kullanıcı tarafından aratılacağı saptanarak içeriğe eklendiğinde kullanıcıya üst sıralarda sunulacak ve kullanıcının dikkatini çekecektir. Anlatılan bu backlink hizmeti bir SEO'da önerme olarak adlandırılmaktadır. Sıralanacak olursa anahtar kelimeler dikkati çeker ve web sitesine giren kullanıcı içeriğe ulaşır, içeriğin kaliteli olması ise 3 dakikadan fazla sitede kalır. 3 dakika kuralı da önemli bir husustur. Arama motorları tarafından bir web sitesine giriş yapan ziyaretçinin 3 dakikadan erken siteden ayrılışı arama motorları tarafından başarısız bir site olarak adlandırılmasına neden olmaktadır.

İçerik ne kadar hatasız, okunaklı, dikkat çekici, anlaşılır ve özgün ise kullanıcı sitede o denli vakit geçirecektir. Arama motorlarında bulunan örümcekler backlinklerin yönlendirdiği adresleri sık sık ziyaret etmektedir. Bu botlar hedeflenen adrese ulaştığında adresleri indexlemektedir. Örümceklerin indexlediği bu adresler veri tabanlarına kayıt edilmektedir. Bu veri tabanı kayıtları kaliteli içeriklerde ve arama motoru sorgularında önerilerde üst sıralarda olmak için önem arz eden bir durumdur. Bir SEO içeriğin kullanımında hedeflenen amaç her zaman budur. Bir tanıtım yazısı reklam özellikleri barındırmalıdır ancak reklam gibi görünmemelidir. Bu yazısı itici hale getirecek ve güveni zedeleyecektir. Yazının başlığı da dahil olmak üzere içerik kurgusunun da okuyucu tarafından okunduğunda okuyucunun zihninde reklam algısı meydana gelmemelidir. Okuyucular reklam okumayı sevmediğinden web sitelerini reklam algısına girdikleri anda terk edeceklerdir. Markalar ve yazarlar tarafından hedeflenen ise yapay değil fark edilmeyecek kadar organik bir reklam oluşturmaktadır. O denli organik olmalıdır ki okuyucu içerikte bir kelimeyi dahi reklam olarak algılamadan okumalıdır. Dijital platformlarda bu konular hakkında çalışmalar yapan pek çok yazar bulunmaktadır. Onlardan alınacak birçok kaliteli içerik ve bilgi sahibi olarak sizin de yazabileceğini içerikler internette her türlü bilgiye ulaşmanın kolaylaşması ile mümkün hale gelmiştir. Profesyonel yazarlar ile tüm bahsi geçen konularda hizmet almak günümüzde çok kolaylaşmıştır.

İLGİLİ HABERLER

Samsun'da 2 gündür aranıyordu, fındık bahçesinde ölü bulunduSamsun'da 2 gündür aranıyordu, fındık bahçesinde ölü bulundu2 çocuk annesi kadın ormanda ölü bulundu2 çocuk annesi kadın ormanda ölü bulunduSilahla başından vurulan şahıs öldüSilahla başından vurulan şahıs öldüSamsun'da patpat kazası: 1 yaralıSamsun'da patpat kazası: 1 yaralıSamsun'da otomobil kamyonun altına girdi: 5 yaralıSamsun'da otomobil kamyonun altına girdi: 5 yaralı

SIRADAKİ HABER