Her yıl yayınlanan We Are Social araştırmasından Türkiye'deki internet kullanımına ilişkin ilginç detaylar geçtiğimiz aylarda yayınlanmıştı. 2019 Türkiye İnternet Kullanımı İstatistikleri kapsamında hangi sosyal medya mecrasını daha çok kullanıyoruz, internette ortalama kaç saatimizi geçiriyoruz, bu saat dilimlerinde nelerle ilgileniyoruz gibi soruların cevaplarını özet olarak bu köşede topladım.

  • Türkiye'de son resmi sayımlara göre 82,44 milyon insan yaşıyor ve bu nüfusun %75'i kentlerde bulunuyor.
  • 59,36 milyon kişinin internete erişimi var. Yani nüfusumuzun %72'si internet kullanıcısı. Geçtiğimiz yıl aynı araştırmaya göre Türkiye'de 54,3 milyon internet kullanıcısı vardı. Geçen yıla göre artış hatırı sayılır diyebiliriz.
  • Nüfusumuzun %93'ü yani 76,3 milyonu bir mobil cihaza sahip. Eskiden en akıllı cihaz bizim için mutfak robotları idi. Şimdi ise akıllı telefonlar.
  • Toplamda 52 milyon sosyal medya kullanıcısının bulunduğu Türkiye'de bu nüfusun 44 milyonu mobil cihazlardan sosyal medyaya erişiyor.
  • Ülkemizde en çok kullanılan sosyal medya mecrası, %92'lik oranla YouTube. Video tüketimini inanılmaz derecede çok sevdiğimiz bir gerçek.
  • Ardından %84 ile Instagram ve %82 ile Facebook geliyor.
  • Sıralamada en ilginç detay ise henüz Türkçe hizmet vermeyen Reddit'e ilişkin. Öyle ki ülkemizdeki internet kullanıcılarının %13'ü Reddit'te aktif durumda.
  • Ülkemizdeki en popüler mesajlaşma uygulaması ise %83 ile WhatsApp. Bu beklenen zirvenin ardından sırayı Facebook Messenger ve Skype alıyor.
  • Twitch ise Türkiye'deki internet kullanıcılarının %20'sine hitap ediyor.
  • Ortalama olarak 24 saatin 7 saat 15 dakikasını internete harcıyoruz.
  • Bu süre zarfında ortalama 2 saat 46 dakika boyunca sosyal medya mecralarındaki akışa dalıyoruz.
  • 3 saat 9 dakika boyunca YouTube haricindeki online TV kanallarını, Netflix vb. platformları kullanıyoruz. Bu madde yer alan Netflix gibi online stream kanallarının yükselişini ileriki yıllarda daha da yükselişte göreceğiz.
  • Günde sadece 1 saat 15 dakikamızı internetten müzik dinlemeye ayırıyoruz.
  • Ülkemizdeki kullanıcılar, akıllı telefonlarına geçtiğimiz yıl 2,87 milyar kez uygulama indirdiler. Bu verilere aynı uygulamanın yeniden indirilmesi de dahil.
  • Doğrudan ya da uygulama içi satın alımlarda ise dijital hizmetlere 360,5 milyon dolar para harcadık. Uygulama dünyası çok büyük bir pazara hitap ettiği gibi akıllı telefon pazarını da iyice büyüttüğü bir gerçek.

Yaşadığımız bu yeni medya düzeni uçsuz bucaksız bir atmosferi oluşturuyor. Bu istatistiklerin ışığı altında yeni medya dünyasını iyi anlayan kazanıyor, anlamayan kaybediyor.