Samsunlu Şehit Astsubay İlhan Hamlı'nın ağabeyi olarak ifade ediyorum ki ,şehitler sadece ailelerinin ve resmi protokolün şehitleri değildir. Şehitlerimiz; yüreği vatan ve bayrak sevgisi ile atan, ortak değerlerimize her şart altında sonuna kadar sahip çıkan ,gerektiğinde vatan ve millet uğrunda can vermeye hazır olan her duyarlı Türk vatandaşının şehitleridir .Bu yüzden şehit cenazeleri diğer cenazelerden çok daha farklıdır. Şehitler hepimizindir...
Tüm şehit cenazeleri tanıyan ,tanımayan herkesi bir araya getiren ortak değerlerimizdir. Şehit cenazeleri, milletçe bir ve beraber olduğumuz en kalabalık cenazelerdir. Bu yüzden şehit cenazelerine katılanlara farklı gözlerle bakmamak gerekir. Bunun içinde güvenlik tedbirlerini abartmadan ,cenazeye katılanları itip kakmadan tedbirleri uygulamak gerekir. Cenaze alanının güvenlik nedeniyle bariyerlerle çevrilmesi doğru kabul edilebilir. Ancak cenaze namazının kılındığı camide protokolle vatandaş arasına ayrıca konulan demir bariyerler tam anlamıyla rezaletten başka bir şey değildir. Ne yazık ki bu uygulama Samsun Büyük Camide kılınan şehit cenaze namazlarında yapılıyordu. Bu uygulama çok eleştiri konusu oluyordu. Eleştirilerin tamamı haklı eleştirilerdi. İnsanlar şehit cenazelerine zorlamayla katılmazlar .Dolayısıyla şehit cenazelerine uzaktan veya yakıdan kısaca bir çok noktadan protokolün ve şehit yakınlarının dışında binlerle ifade edilen sayıda duyarlı insanların katılımı olmaktadır. Olması gerekende budur. Şehitler Yüce Türk milletinin şehitleridir. Her kesimden duyarlı insanların şehit cenazelerine gelmesi ,katılması en doğru ve en doğal olanıdır. Öyle ise şehit cenazelerine katılan insanlarla protokol arasına camide demir bariyer koymak neydi ?Bu uygulamayı niye dayattılar bilmiyorum. Yanlış bir uygulama ile Samsunda bir dönem şehit cenazelerinde vatandaşlarla protokol arasına vatandaşları cenazeden uzak tutan o demir bariyerlerin konulduğuna tanık olmaktan büyük bir üzüntü duyduk. Vatandaşları şehit cenazesinden uzak tutan o demir bariyerler hangi gerekçe ile olursa olsun yanlıştı. Şehit cenazelerinde güvenliği sağlamanın bir çok yöntemi var. Ama bu yöntem yanlış bir yöntemdi.
Şehitlerimizi kimden koruyoruz ki ,son yıllardaki şehit cenazelerinde vatandaşlarla protokol arasına demir bariyerler konuyordu? Bu bir oldu bittiydi , hiç anlamadık ve asla kabul etmedik. Ama bu uygulama Samsun'da çok uzun bir süre devam etti. Tam olarak ne zaman bu uygulamaya son verildi bilmiyorum. Samsun merkezde katıldığım son iki şehidimizin Samsun Büyük camideki kılınan cenaze namazında(Şehit Ulaştırma Er Caner Mayendağı'n 28 Temmuz 2020 tarihinde Büyük Camide kılınan cenaze namazında ve Şehit Polis Memuru Adem Keskin'in 9 Ağustos 2020'de Samsun Büyük Camide kılınan cenaze namazında vatandaşla protokol arasındaki demir bariyerler yoktu) bu uygulamanın kaldırılmış olduğunu görmekten son derece memnun oldum. Şehit cenazelerinin kaldırıldığı Samsun Büyük Camideki törenlerde protokolle vatandaş arasına konulan demir bariyerleri kaldırmak kimin aklına geldiyse, doğru olanı yapmış ,yanlış olanı sonlandırmıştır. Bu yeni uygulamayı başlatanlara bir şehit yakını olarak destek veriyor ve teşekkür ediyorum. Şehit cenazelerindeki vatandaşla protokol arasındaki demir bariyer uygulamasını sonlandıran bu yeni uygulamanın yeni Samsun Valisi Dr Zülkif Dağlı ile bir ilgisi var mı bilmiyorum .Eğer bu yeni uygulamanın mimarı Sayın Samsun Valisi Dr Zülkif Dağlı ise kendisine içtenlikle teşekkür ediyorum. Çünkü bu uygulamanın yeni Samsun Valisi ile birlikte başladığını düşünüyorum. Şehitlerimizin cenaze törenlerinde vatandaşlarla, protokolün arasına demir bariyerler koymak çok yanlış bir uygulamaydı. Bu yanlış uygulamayı sonlandıran herkese bir kez daha teşekkür ediyorum.