Hyundai Ioniq 5, 2024 için büyük bir yükseltme alıyor. Bu yenileme, önemli bir pil genişletmesini ve Tesla Model Y'ye ciddi bir rekabet sağlamayı ümit eden yeni ve şık bir spor versiyonunu içeriyor.

Yeni başlayanlar için Ioniq 5, daha küçük olan 77,4 kWh pil paketini çok daha büyük bir 84 kWh seçeneği için terk ediyor. Bu, tek bir şarjla önemli ölçüde daha fazla menzile sahip olmanız gerektiği anlamına geliyor - Hyundai'nin tam olarak ne kadar olduğu konusunda şimdilik sessiz kalıyor. Hızlı peçete matematiği, %8,5'lik ekstra bir kapasiteye baktığımızı gösteriyor; bu da AWD modeli için ekstra 35 km ve RWD versiyonu için yaklaşık 42 km'lik bir menzil anlamına geliyor . Pek devrim niteliğinde değil ama bunu kabul edeceğiz.

Nli

İyi haberler bununla bitmiyor. Hyundai ayrıca Ioniq 5'in dış cephesinde de çeşitli değişiklikler yaptı. Bu değişiklikler araca daha rafine, fütüristik bir görünüm kazandırırken aynı zamanda aerodinamiğini de geliştiriyor; menzil ve genel verimlilik açısından iyi.

Güncellemenin belki de en heyecan verici kısmı yeni bir sportif seçeneğin tanıtılması: Ioniq 5 N Line. Bunu, Hyundai'nin ekstra heyecan isteyen alıcılara Tesla Model Y Performansına bir cevap sunma girişimi olarak düşünün - ancak görünüşe göre gerçek bir ekstra performans olmadan. Agresif tamponlar, şık yan etekler ve benzersiz 20 inç jantlar, bu N Line'ı standart Ioniq 5'ten farklı kılıyor. Sportif unsurlar, özel koltuklar, N markalı direksiyon simidi ve kırmızı kontrast dikişlerle iç mekana da taşınıyor.

N L İ

2024 Hyundai Ioniq 5 – daha büyük pil, daha fazla düğme ve yeni N Line donanım
Tüm bu gösterişin altında, geliştirilmiş Ioniq 5, hem güvenliği hem de rahatlığı amaçlayan bir dizi yeni özellik içeriyor. Bunlara uzaktan park etme, daha iyi şerit tutma teknolojisi ve hatta akıllı telefonunuzla çalışan bir dijital anahtar dahildir. Ancak işin en iyi kısmı şu: Hyundai, daha önceki modellerde garip bir şekilde eksik olan, çok istenen bazı özellikleri ekliyor; bir arka cam sileceğini ve en çok kullanılan işlevler için bir dizi düğmeyi düşünün. Artık ısıtmalı veya havalandırmalı koltukları bulmak için çok sayıda menü düzeyinde gezinmenize gerek yok. Görünüşe göre Hyundai insanların gerçekte ne söylediğine dikkat ediyor olabilir.

Güncellenen Ioniq 5 aynı zamanda teknoloji ve güvenlik sistemlerinde de dikkate değer yükseltmeler içeriyor. Hyundai'nin yeni nesil Bağlantılı Araç Navigasyon Kokpiti (ccNC) bilgi-eğlence sistemi artık daha iyi entegrasyon ve kullanıcı dostu olma vaat ediyor. Ioniq 5 nihayet kablosuz kablosuz (OTA) güncellemeler sunarak bayi ziyaretlerine gerek kalmadan haritalar, yazılımlar ve araç sistemlerinde sorunsuz güncellemelere olanak tanıyor.

Türkiye'nin en çok satılan otomobili Egea'ya yine zam geldi? Türkiye'nin en çok satılan otomobili Egea'ya yine zam geldi?

Loqn 5

Daha fazla güvenlik için Hyundai, tüm bu zorlu manevralar için en yeni Elle Algılama (HOD) direksiyon simidi teknolojisini, gelişmiş Şeritte Kalma Yardımı 2'yi, gelişmiş uzaktan park etme özelliklerini ve Park Çarpışma Önleme Yardımını dahil etti.

Geliştirilmiş Ioniq 5 ve Ioniq 5 N Line'ın fiyatlandırma ayrıntıları henüz yayınlanmadı. Yeni Ioniq 5 ve N Line hakkında hâlâ öğrenmemiz gereken çok şey olsa da (tek şarjla ne kadar ileri gidebileceği gibi) Hyundai'nin geliştirmeleri şüphesiz Ioniq 5'e yeni bir soluk getirdi.

Editör: Ismail Usta