MEB'in, Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi,'Türk usulü PISA' olarak da nitelendirilen ABİDE projesinin ilk sonuçları ortaya çıktı.

81 il 495 ilçedeki 1299 okuldan 38 bin 8. sınıf öğrencisinin katılımıyla yapılan araştırmada Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler olmak üzere 4 dersten çoktan seçmeli ve açık uçlu sorular yer aldı. Her dersten 51 soru yöneltildi.

Buna göre öğrencilerin, Türkçe ve Sosyal Bilgilerde sadece %25'i; matematik ve fende ise %10'u ortanın üstünde başarılı oldu.Uluslararası PİSA sınavlarında olduğu gibi öğrencilerimizin büyük bir bölümü ortanın altında bir başarıya sahipler.

Çalışmada başarıyı etkileyen faktörler de ölçüldü:

Araştırmaya göre, annenin eğitim düzeyi yükseldikçe öğrencinin başarısı artıyor. Ayrıca, derslerle ilgili özgüveni artan öğrencinin ve destekleme ve yetiştirme kurslarına giden öğrencilerin daha başarılı oldukları, öğretmenlerin kıdem ve deneyiminin de başarıyı yükselttiği belirtiliyor.

Öte yandan,aile baskısı ve fazla verilen ödevlerin,akademik başarıyı olumsuz etkilediği;ama, destek olumluysa başarıyı yükselttiği belirlendi.

'Sınavları kaldırıyoruz!' deyip,sınavla girilecek okul sayısını azaltarak,yarışı daha da kızıştıran bir sistemle karşı karşıyayız.Çocuklar önce sınava giriyor; yukarıdan aşağıya tercihlerini yapıyorlar ve sonuçta bir okula yerleşiyorlar ve 'ben puanıma göre yerleştim' diyebiliyorlardı. Şimdi herkes yine sınava girecek; ama yerleşecek okul sayısı ve kontenjanı az olduğu için büyük bölümü açıkta kalan öğrenciler,ikinci bir kargaşanın içine düşecek,gidecek okul arayacaklar…Bakan,'herkes memnun,kimse şikayet etmiyor!'dese de eskisinden daha kötü durumdayız!..

Eğitim sisteminden herkes yakınıyor çünkü...

ABİDE ile ortaya çıkan sonuçlarda, bu eğitim sisteminin, gelecekte bilim üretmek ve çağı yakalamak için yeterli olmayacağını gösteriyor.