Tüm dünyayla beraber Türkiye'de de giderek yaygınlaşan internet kullanımı, bu durumun psikolojik etkilerini de sıkça gündeme getiriyor.

Prof. Dr. Mustafa Şahin ve Doç. Dr. Birol Gülnar, Türkiye'de üniversite öğrencilerinin internet kullanım tiplerini (iletişim, eğlence ve bilgilenme) ve ruh sağlığı ilişkisini ortaya koymayı amaçlayan bir araştıma yaptı. Türkiye'de 26 üniversitede, 2 bin 806 öğrenci arasında bir alan araştırması gerçekleştiren Gülnar, çalışmayla ilgili bilgi verdi.

Tüm Türkiye'deki üniversiteleri ve öğrencileri temsil etmek amacıyla çalışmada, küme, amaçlı ve olasılıklı örneklem teknikleri kullanıldığını aktaran Gülnar, üniversite öğrencilerinin tüm kullanım türleri dahil günlük internet kullanım süresinin ortalama 118 dakika olduğunu kaydetti.

Burada dikkati çeken noktanın, kullanım türleri olduğunu anlatan Gülnar, "En yüksek kullanım türü günlük ortalama 215 dakikayla anlık mesajlaşmaya ait. Anlık mesajlaşmayı sırasıyla, sosyal medya kullanımı, müzik dinleme, oyun oynama, video ve televizyon izleme takip ediyor. Burada en düşük kullanım ortalamaları ise elektronik posta, özel bilgi arama, akademik bilgi arama ve haber gruplarını takip etme türlerine ait. Diğer bir ifadeyle üniversitelerde öğrenimlerini sürdüren gençler, interneti daha çok iletişim kurma ve eğlence amaçlı kullanırken, çok daha az sıklıkla bilgi edinme amaçlı kullanmaktadır" ifadelerini kullandı.