Samsun haber gazetesi
X Reklamı Kapat

Tüketici bilinçlendi Samsun'da şikayetler azaldı

Ticaret İl Müdürü ve Tüketici İl Hakem Heyeti Başkanı Mustafa Kocaman, Samsun'da 2015 yılında 100 bin tüketici şikayet dosya sayısının 2016'da yüzde 80 oranında azaldığını belirterek, ''Hem tüketicimiz bilinçlendi hem de banka dosya masrafları sorunu çözüldü'' dedi

Tüketici bilinçlendi Samsun'da şikayetler azaldı

Samsun Ticaret İl Müdürü ve Tüketici İl Hakem Heyeti Başkanı Mustafa Kocaman 2015 yılında hakem heyetine yapılan 100 binin üzerinde tüketici şikayet dosyasının, 2016'nın ilk 9 ayında 13 bin 738'e gerileyerek yüzde 80 oranında bir düşüş yakaladıklarını söyledi. Kocaman, ''Geçen yıl en çok şikayet banka dosya masraflarıyla ilgiliydi. Ancak bakanlığımızın yaptığı çalışmalarla birlikte bu bataklık kurutuldu'' ifadelerini kullandı.

SAMSUN İÇİN İFTİHAR
Samsunluların tüketici hakları konusunda bilinçlendiğini kaydeden Kocaman, ''Geçen sene yıl sonu itibariyle Samsun ilimiz ve ilçelerinde toplam 100 binin üzerinde tüketici şikayeti aldık. Ancak iftiharla söylemek gerekirse bu oran yüzde 80 oranında azalarak eylül itibariyle 13 bin 738'e düştü. Ayrıca il müdürlüğümüzce yapmış olduğumuz piyasa denetim ve gözetimleri neticesinde satışa sunulan ürünlerin de kaliteli olması nedeniyle tüketici şikayetlerinin azalmasına yardımcı oldu. Bu sene 8 bin 713 dosyayı tüketici lehine, bin 1859 dosyayı tüketici aleyhine sonuçlandırdık. 2 bin 666 dosya da hala işlemde'' diye konuştu.

EN ÇOK ŞİKAYET CEP TELEFONUNA
Önceki yıllarda en çok şikayetin banka dosya masraflarıyla ilgili olduğunu söyleyen Kocaman, ''Ancak bakanlığımızın yaptığı çalışmalarla birlikte bu bataklık kurutuldu ve bankalarla ilgili şikayetler azalmış durumda. bankalardan sonra en çok şikayetleri cep telefonları daha sonra kıyafetlerden ve beyaz eşyalardan alıyoruz'' dedi.

TÜKETİCİ HAKLARINI BİLMELİ
Tüketicileri alacakları ürünler konusunda da uyaran Kocaman şunları kaydetti: ''Tüketicilerin satın aldıkları malların pahalı olması onların kaliteli olduğunu göstermez. Tüketicilerin mutlaka ürünlerin faturasını ve garanti belgelerini almaları gerekiyor. Bize müracaat ettikleri zaman bunları mutlaka istiyoruz. Tüketici ayıplı mal alırsa önce satın aldıkları yere dilekçeyle başvurabilir. Her satıcı sattığı üründen 6 ay sorumlu. bu süre içinde tüketicinin ayıplı mallar için parayı iade hakkı, sözleşmeden cayma hakkı ve tamir hakları var. Bunları mutlaka bilmeleri gerekiyor.''

Zerrin SOMUNCU



EN ÇOK OKUNANLAR

Ve Samsunspor yönetimi kararını açıklıyor

1 Ve Samsunspor yönetimi kararını açıklıyor

Yıldırım Demirören Samsuna geliyor

2 Yıldırım Demirören Samsun'a geliyor

Samsunspor için tehlike çanları

3 Samsunspor için tehlike çanları

Samsunsporun kurtuluşu bu statta

4 Samsunspor'un kurtuluşu bu statta

Tek başlarına Samsunspordan fazla gol attılar

5 Tek başlarına Samsunspor'dan fazla gol attılar

Kendini kandırmak

6 Kendini kandırmak!..

Genç gazeteciler Haber Medyada

7 Genç gazeteciler Haber Medya'da

Başbakan Yıldırım açıkladı İşte Cumhurbaşkanlığı sisteminin ayrıntıları

8 Başbakan Yıldırım açıkladı: İşte 'Cumhurbaşkanlığı sistemi'nin ayrıntıları

İşte 2017nin tatil takvimi

9 İşte 2017'nin tatil takvimi

Asgari Ücret Tespit Komisyonu toplandı

10 Asgari Ücret Tespit Komisyonu toplandı


SIRADAKİ HABER