Mobilya Sanayi İş Adamları Derneği (MOBSAD) Başkanı Adnan Bostan, dizilerin Türk mobilyasının tanıtımına katkı sağladığını belirterek, "Mobilya üreticileri, diziler sayesinde Orta Doğu ülkelerine daha fazla ihracat yapmaya başladı" dedi.

YÜZDE 40 ARTTI
Birçok mobilya firmasının dizilere sponsor olduğuna işaret eden Bostan, "Çünkü müşterileri mağazalara, 'Şu dizide gördüğüm köşe koltuğu arıyorum. Sizde var mı' gibi taleplerle gelebiliyorlar. Dizilerde lüks yaşamın daha fazla ön plana çıkarılması, zanaatkar yönü yüksek mobilyaların satışını yüzde 40 artırmış durumda" diye konuştu.

DAHA FAZLA İHRACAT
Türk dizilerinin başta Orta Doğu olmak üzere yurt dışında büyük rağbet gördüğünü ifade eden Bostan, şöyle konuştu: "Türk dizilerinin Orta Doğu dünyasında büyük rağbet görmesi, bu dizilerde kullandığımız mobilyaları, yani Türk mobilyasını tanıtmamıza imkan veriyor. Türk mobilyası deyince akla hemen ihtişamın ön planda tutulduğu el yapımı mobilyalar geliyor. Bu da fabrikasyon mobilyalardan ziyade zanaatkar gücü yüksek mobilyaları tercih eden Orta Doğu ülkelerini bizim hedef müşterilerimiz durumuna getiriyor. Mobilya üreticileri, diziler sayesinde Orta Doğu ülkelerine daha fazla ihracat yapmaya başladı. Yine Orta Doğu ülkelerinden Türkiye'ye gelenler mobilya mağazalarını gezerken, direkt o beğendikleri dizilerin isimlerini zikrederek, o dizide kullanılan mobilyaları almak istiyorlar."

Orta Doğu ülkelerine yapılan ihracatın, toplam mobilya ihracatının yüzde 55'ini oluşturduğunu kaydeden Bostan, geçen yıl bu bölgedeki ülkelere yaklaşık 1,5 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirdiklerini belirtti.