Müzik öğretmeni Yaşar Ömür Mulgaç, sosyal bilgiler öğretmeni Mehmet Ali Alıç, matematik öğretmeni Hatice Atıcı ve ingilizce öğretmeni Sema Nur Karabağ'ın rehberlik ettiği öğrenciler, atölye çalışması kapsamında kodlama, 3D ve robotik tasarım eğitimi aldılar.
Optimum AVM ve Maker Teknoloji işbirliğinde gerçekleştirilen etkinliğe katılan öğrenciler, önce kodlamanın temel kurallarını öğrendiler, daha sonra ise kendi robotlarını tasarladılar.
Sistematik düşünme, problem çözebilme, olaylar arasındaki ilişkileri görebilme ve yaratıcı düşünebilme gibi yetenekler kazandıran programlama hakkında da bilgi sahibi olan öğrenciler, robotik atölyede; elektroniğin parçalarını, devre elemanlarını, sensörleri ve motorları inceleme fırsatı buldular.
Eğlenerek öğrenmenin tadını çıkaran öğrenciler, unutamayacakları okul anıları yaşananın yanı sıra arkadaşlarıyla birlikte kaynaşıp, hoşça vakit geçirdikleri eğlenceli günü topluca çektirdikleri anı fotoğrafıyla ölümsüzleştirdiler.

Robotik eğitimin özellikleri
Atölye çalışmasında öğrencilere robotik eğitimin özellikleri hakkında bilgiler de veren uzmanlara göre, robotik; oyunu ve eğitimi bir araya getirmenin yanı sıra çocukların kendi başlarına çalışma becerilerini kolaylaştırır. Robotik 'içinde neler var?' ve 'nasıl çalışıyor?' şeklinde düşünmelerine yardımcı olur. Robotik sosyalliğe, sorumluluk almaya ve yaratıcılığa önem verir. Robotik gelişen problem çözme ve işbirliği kurma becerilerini güçlendirir. Robotik öğrencilerin öğrenme süreçlerinde aktif olarak yer almalarını sağlar. Robotik felsefesinde sadece tek bir doğru yol yoktur. Robotik öğrenmeyi görsel kılar. Fikirler 3 boyutlu nesneler ile uygulamaya geçer.

Robotların dünyasını keşfettiler