Türk Hava Yollarının 21 Ekim tarihinde TK-800 sefer sayılı Airbus A330 tipi Panama-İstanbul seferini yapan uçakta bulunan yolcular uçuş planlamadaki profesyonellik ile farklı bir uçuşa tanık oldu.
Yakıttan tasarruf ettiren rota
Normal koşullarda ortalama 10 bin 140 kilometrelik (6 bin 300 mil) bir rotayı takip eden Panama - İstanbul uçağı için okyanus üzerindeki rüzgar hesaba katılarak yaklaşık 10 bin 750 kilometrelik (6 bin 683 Mil) bir rota planlandı. Yaklaşık 610 kilometre daha fazla yol kat eden uçak, rüzgarın etkisiyle diğer seferler ile eş değer miktarda yakıt harcayarak planlanan süreden 15 dakika önce Atatürk Havalimanı'na inişini gerçekleştirdi. A330 tipi uçak için planlanan yeni rotada önemli bir detay uçuş maliyetinde büyük kazanç sağladı. Bu sayede ülkelere üst geçiş için ödenen vergiden de tasarruf edilmiş oldu. Oluşturulan yeni planlamada uçağın herhangi bir acil durumda iniş gerçekleştirebileceği havalimanlarının da göz önünde bulundurulduğu ve planlamaya dahil edildiği öğrenildi.
Yolcular bulutların üzerinde kuzey ışıklarına şahit oldu
Planlanan yeni rota ile normalden daha kuzeyde seyreden uçakta bulunan yolcular farklı bir deneyime bulutların üzerinde şahit oldu. Kuzey ışıkları olarak bilinen ışık yansımaları yolcular tarafından seyredildi.