Tüketici Dernekleri Federasyonu Genel Başkanı Aziz Koçal, kurdukları komisyonla günde 3 saate yakın geleneksel ve sosyal medyadaki reklamları takip edeceklerini söyledi

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF) Genel Başkanı Aziz Koçal, aldatıcı, yanıltıcı ve tüketicinin bilgisizliğini istismar edici reklamlara karşı verdikleri mücadele çerçevesinde bazı sağlık ürünleri için Reklam Kurulu'na yaptıkları şikayetlerin kurul tarafından incelenerek ilgili firmalara cezalar verilmeye başlandığını söyledi.

BİRÇOK REKLAM ALDATICI

Ankara, İstanbul, Bursa ve İzmir'de federasyona bağlı dernek ve şubelere bir bildiri yayınladıklarını dile getiren Koçal, "Televizyon, yazılı medya ve sosyal medyada tüketiciyi aldattığına inandıkları reklamları tespit etmelerini istedik. Özellikle gıda destek ürünü olarak Tarım ve Orman Bakanlığı'ndan izinli ürünlerin 'tedavi edici sağlık beyanları' içermesi üzerine birçok reklamın aldatıcı olduğu tespit edildi" diye konuştu. Koçal, son dönemde yanıltıcı ve aldatıcı reklamlara yönelik ciddi mücadele verdiklerini kaydederek, şu ifadeleri kullandı: "Son birkaç yıldır aldatıcı reklamların, televizyon ve yazılı basından daha fazla sosyal medyada paylaşıldığını görüyoruz. Ülkemizde bazı sosyal medya sitelerinin 45 milyona ulaşan kullanıcıları var. Sosyal medyada kanseri ve tüm hastalıkları iyi ettiğini belirten ürünleri tespit ettik. Büyük illerdeki dernek yöneticilerimiz ve üyelerimizin katılımıyla aldatıcı reklamları izleyen bir komisyon kurduk. Komisyon üyeleri günde 3 saate yakın geleneksel ve sosyal medyadaki reklamları takip ediyor. Özellikle sosyal medyadaki aldatıcı, yanıltıcı reklamlar ile bazı markaları taklit eden sahte ürünler tespit ediliyor. Televizyon, sosyal medya ve yazılı medyada yer alan ve tüketiciyi aldattığını tespit ettiğimiz reklamları Ticaret Bakanlığı Reklam Kurulu'na bildiriyoruz. Tüketiciyi aldatan reklamlara geçit vermeyeceğiz."