ABD'nin yüzde 34'lük oran ile en büyük payı aldığı küresel lüks tüketim pazarının lideri ise yüzde 8'lik bir büyüme yakalayan lüks otomobiller kategorisi oldu.

Perakende satış değeriyle 2015 yılını 1 trilyon avroluk bir ciroyla kapatan küresel lüks tüketim pazarının yüzde 80'ini lüks otomobiller, lüks oteller ile kişisel lüks tüketim malları oluşturuyor. 2015 yılında ortalama yüzde 5 büyüme gösteren küresel lüks tüketim pazarının liderliğini ise yüzde 8'lik büyüme oranıyla lüks otomobiller yapıyor. Araştırmaya göre küresel turistler, değer kaybeden avro ve yenden fayda sağlamak amacıyla Avrupa ve Japonya'ya akın ederken, Amerika pazarı aşırı değerlenen dolar nedeniyle turist harcamalarında düşüş yaşadı.

Asya pazarında Güney Kore, 11 milyar avroluk ciro ve yüzde 4 reel büyümeyle bölge birincisi oldu. Açıklanan rapora göre, aralarında deri aksesuarların, moda, parfüm ve kozmetik ürünlerinin yer aldığı kişisel lüks tüketim malları kategorisi 2015 yılında 253 milyar avroya ulaştı.