Samsun İl Sağlık Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetleri Başkan Yardımcısı Alaiddin Domaç, Samsun'da 2018 yılında 112 Acil Çağrı Merkezi'ne yapılan 1 milyon 100 bin çağrının yüzde 90'ının asılsız olduğunu söyledi.

ADRES SORAN VAR

Domaç, 2018'de sağlık ekiplerinin 105 bin vakaya çıktığını belirterek, "Bütün illerimizde aynı sıkıntıyı yaşıyoruz. Çağrı merkezimiz 1 milyon 100 bin kez arandı ama çıktığımız vaka sayısı 105 bin. Çağrıların yüzde 90'ı asılsız veya uygunsuz çağrı. Bu durumun çok sayıda handikapı var. Gerçekten ihtiyacı olan birisi aradığında, çağrı merkezi gereksiz aramalarla uğraştığı için hemen ulaşamayabilir. Bu durum hastanın hastaneye geç ulaşmasına ve tedavisinin geç başlanmasına sebep oluyor. Çok ilginç aramalarla karşılaşıyoruz. Adres soran var, 'Telefonumu kaybettim, beni arar mısınız?' diyen var. 'Sevgilimden ayrıldım, üzgünüm' diyenler bile oluyor. Bu asılsız çağrılar gerçek hastaların mağduriyetine sebep oluyor. Bu nedenle halkımızdan gereksiz şekilde 112'yi meşgul etmemelerini rica ediyoruz" diye konuştu.

PERSONELE SIKINTINIZI ANLATIN

Samsun 112 Acil Çağrı Merkezinde 3 doktor ve 12-15 çağrı karşılama elemanı bulunduğunu söyleyen Domaç, "Çağrı merkezindeki personele kısa ve net şekilde sıkıntı anlatılmalı. Bu süreç ne kadar uzarsa yönlendirme de o kadar gecikiyor. Vatandaşın verdiği bilgiye göre, kişinin rahatsızlığı A hastanesine gitmesini gerektiriyorsa A hastanesine, başka bir hastaneye gitmesini gerektiriyorsa o hastaneye yönlendiriyoruz. 112 arandığında panik haliyle durum anlatılamayabiliyor, arkadaşlarımız sakin olması yönünde telkinde bulunuyor. Sağlık sorununun en doğru şekilde anlatılması süreci oldukça hızlandırıyor" sözlerini kaydetti.

Şükrü Berk ASKAR