Yaklaşık 4 yıl önce 378 kilometre uzunluğa sahip Samsun-Kalın (Sivas) demiryolu hattının modernizasyon çalışmaları başlamış ve hat trafiğe kapatılmıştı. 259 milyon avroya mal olacak Samsun-Kalın Demiryolu Hattının Yenilenmesi Projesi çalışmalarının başlamasının ardından yapılan açıklamalarda, hattın ilk olarak Eylül 2018'de trafiğe açılacağı belirtilirken, daha sonra yapılan açıklamalarda ise 2019'un ilk aylarında hattın açılmasının beklendiği ifade edilmişti.

CUMHURBAŞKANI '100 GÜN' DEMİŞTİ

Demiryolu hattı bu tarihlerde faaliyete geçmezken, Cumhurbaşkanı Erdoğan, açıkladığı 2. 100 Günlük Eylem Planı'na göre, Samsun-Kalın demiryolu hattının 100 gün içerisinde sinyalli olarak işletmeye açılacağını söylemişti. Ancak 2019 yılının ortasına gelinmesine rağmen hat trafiğe açılmadı. Türkiye Cumhuriyet Devlet Demiryolları'nın (TCDD) projelendirip, yapılmak üzere firmalara devrettiği hattın trafiğe açılacağı söylenen tarihler bir bir geçerken, Samsun-Kalın hattının neden açılmadığıyla ilgili çarpıcı bir iddia ortaya atıldı.

SİNYALİZASYON BİTMEDEN AÇILMAYACAK

İddiaya göre, 13 Aralık 2018'de Ankara'da gerçekleşen tren kazası Samsun-Kalın demiryolu hattının açılmasını geciktirdi. 9 kişinin hayatını kaybettiği Ankara'daki tren faciasının ardından, Samsun-Kalın demiryolu hattının modernizasyonunu üstlenen firmaların, hattın tamamında sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan teslim edilmemesi yönünde karar aldığı ileri sürüldü. TCDD'nin anahtar teslim olarak alacağı demiryolu hattında, şirketlerin aldığı bu karar nedeniyle açılışın ertelendiği ve demiryolunun trafiğe açılması için sinyalizasyon sisteminin tamamlanmasının beklendiği iddia edildi.

Şükrü Berk ASKAR / Özel haber