Samsun-Fatsa arasında

hızlı tren projesinin
mazisi, eskiye dayanıyor...
Aslı; Samsun dan Sarp a uzanacak
bir demiryolu hattı projesidir...
Karadeniz Bölgesi
TSO başkanları,
Samsun dan Sarp a kadar
bir demiryolu
hattını
22 Aralık 2012
tarihinde
Rize de yapılan
toplantıda
gündeme getirmiştir...
Karadeniz Demiryolu Projesi nin;
Hopa-Batum ve buradan da Bakü ile
bağlantılı olması halinde
ülke ve bölge ekonomisine
büyük katkılar sağlayacağı
o toplantıda rapor edilmişti...
Dünyanın her yerinde
en ucuz taşımacılığın
demiryolu olduğunun
bilincini taşıyan
oda başkanlarından
bazıları, o toplantıda, Bu proje, Karadeniz i uçurur
ifadesini bile kullanmıştı...
Diğer yandan da
Samsun-Ankara
Hızlı Tren Projesi,
Çorum,Samsun, Amasya ve Tokat
TSO başkanlarını
heyecanlandırdı...
21 Kasım 2013 te
Çorum da yapılan
toplantıda,
bu projelerin kesiştiği Samsun dan
dünyanın her yerine
ulaşma imkanı bulacaklarının
altını çizmişlerdi...
Bu arada da Samsun-Mersin (Ceyhan)
Demiryolu Projesi
programdaydı...
Karadenizli ihracatçı,
bu projeyle de Akdeniz e
ve Ortadoğu ya
malını ucuza
taşıyabilecekti...
Bitmedi daha...
Litvanya-Belarus-Ukrayna
arasında çalışan Viking treniyle
Derince-Samsun limanlarına ulaşan
mallar, Türk vagonlarıyla
Avrupa, Akdeniz, Ortadoğu ve Ortaasya ya
ulaştırılacaktı...
Bu projeler tamamlandığında,
10. Yıl Marşı ndaki
Demir ağlarla ördük ana yurdu
tüm baştan
ifadesi,
esaslı biçimde
yerini bulacak...
Ordu Büyükşehir Belediye Başkanı
Enver Yılmaz ın Samsun-Fatsa (Bolaman)
hızlı tren projesini hatırlatmasıyla
yazdığım bu yazı,
aslında
sadece Samsun değil, bütün
bölge illerini
ilgilendiriyor...
Enver Yılmaz, çalışkan
ve vaatlerinin
takipçisi bir insandır. Dönemin Başbakanı Erdoğan ın da
vekillikten
büyükşehir belediye başkan adayı
gösterdiği az sayıdaki siyasiden
biridir. Enver Yılmaz, 3 dönem yaptığı vekillik
sırasında da genel merkezde
önemli görevler almış bir siyasetçidir...
Samsun Büyükşehir Belediye Başkanı
Yılmaz da AK Parti iktidarının
güvendiği isimlerden biridir...
Eğer iki başkan, bölgede bu işin
liderliğini yapar ve gerekli
desteği bulursa; bölgenin de ülkenin de
kaderi değişir...
Samsun un; Ordu, Sinop, Amasya ve Çorum la
1.5 saatlik mesafesi göz önüne alındığında;
bu sinerjinin etkisi, çevreye de
büyük katkı sağlayacaktır...
Samsun-Fatsa (Bolaman) etabı
tamamlanmadan,
Karadeniz Demiryolu Projesi,
hayal olur....
Orta ve Doğu Karadeniz in;
bu tarihi fırsatı
kaçırmamak için
elele vermesi gerekir...