MARMARAY AVRUPA KITASI NÜFUSUNDAN DAHA FAZLA YOLCU TAÞIDI

Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, Marmaray’ýn 10 yýlda 1 milyar yolcu taþýyarak tüm rekorlarý altüst ettiðini açýkladý. Uraloðlu, “Marmaray, 64 ülkeden oluþan 745 milyonluk Avrupa Kýtasý nüfusundan daha fazla yolucuyu taþýmýþ durumda. Bu bir yatýrým ve iþletme baþarýsýdýr” dedi.

MARMARAY AVRUPA KITASI NÜFUSUNDAN DAHA FAZLA YOLCU TAÞIDI
Abone Ol

2013 yýlýnda açýlýþý yapýlan, Ýstanbul Boðazý'nýn altýnda inþa edilen Marmaray, sadece kullanýlan yolcu sayýsý ile deðil, Demir Ýpek Yolu üzerinden Çin’den Avrupa’ya Marmaray’ý kullanarak ulaþan ilk yük treni olarak tarihe geçti. Ayrýca Avrupa Yakasý'ndaki Halkalý Tren Ýstasyonu ile Anadolu Yakasý'ndaki Gebze Tren Ýstasyonu arasýnda yer alan ve Marmara Denizi boyunca uzanan Marmaray, sadece Türkiye’nin deðil dünyanýn da en önemli demiryolu projelerinden biri olarak öne çýkýyor.

Marmaray, 10 yýlda 64 ülkeden oluþan Avrupa Kýtasýndan daha fazla yolcu taþýdý. Marmaray’ý 10 yýl içinde tam bir milyar yolcunun kullanmasýnýn çok büyük bir yatýrým baþarýsý olduðunu vurgulayan Ulaþtýrma ve Altyapý Bakaný Abdulkadir Uraloðlu, þunlarý kaydetti:

“Marmaray 60,46 metre derinliði ile raylý sistemler tarafýndan kullanýlan dünyanýn en derin batýrma tüp tüneline sahip. Ýlk etapta 5 istasyonla seferlere baþlanan Marmaray, bugün 76,6 kilometre uzunluðunda 43 istasyonla vatandaþlarýmýza hizmet veriyor. Günlük 287 sefer ve 877 bin 72 yolcu kapasitesi bulunan Marmaray'ýn tren iþletmeciliðinde halan 34 adet 10 vagonlu, 20 adet 5 vagonlu olmak üzere toplam 54 adet tren setinde toplam 440 vagonluk araç filosu bulunuyor. Gebze-Halkalý arasýndaki seyahat süresini 108 dakikaya düþüren Marmaray'da 10 yýlda taþýnan yolcu sayýsý bir milyara ulaþtý. 2023 yýlýnda ise Marmaray ile yaklaþýk 203 milyon yolcu taþýnmasý hedefleniyor."

“LONDRA’DAN PEKÝN’E UZANAN HAT”

Londra'dan Pekin'e kesintisiz demir yolu taþýmacýlýðý imkâný sunan Marmaray'ýn sadece yolcu deðil yük taþýmacýlýðýnda da ön plana çýktýðýný vurgulayan Bakan Uraloðlu, "Marmaray ile sadece þehir içi yolcu taþýmacýlýðý deðil, ana hat ve yük taþýmacýlýðý da kesintisiz hale geldi. Marmaray’ýn Gebze, Pendik, Bostancý, Söðütlüçeþme, Bakýrköy ve Halkalý istasyonlarýnda YHT ve ana hat trenlerine hizmet veriliyor. Yüksek hýzlý trenler, Marmaray’dan geçiþ yaparak Halkalý’ya kadar ulaþýrken gece saatlerinde de yük trenlerinin geçiþi saðlanýyor. Marmaray'dan yurt içi ve yurt dýþý yük trenleri geçiþ yapýyor” diye konuþtu.

ÇÝN’DEN AVRUPA’YA GÝDEN ÝLK YÜK TRENÝ MARMARAY’I KULLANARAK TARÝHE GEÇTÝ

Çin-Türkiye parkurunu 12 günde ve Çin-Prag arasýndaki toplam parkurunu ise 18 günde tamamlayan ilk uluslararasý yük treni, Demir Ýpek Yolu üzerinden Çin'den Avrupa'ya giden ve Marmaray’ý kullanarak Avrupa'ya ulaþan ilk yük treni olarak tarihe geçtiðini hatýrlatan Uraloðlu, “Marmaray, yurt içi yük taþýmacýlýðýnda da çýðýr açtý. 8 Mayýs 2020 tarihinde, Gaziantep'ten Çorlu'ya plastik hammadde taþýyan yük treni, Marmaray'dan geçerek Marmaray'ý kullanan ilk yurt içi yük treni oldu. Marmaray Boðaz Tüp Geçiþinden bugüne kadar 3 bin 29 yük treni geçerken bu trenlerden bin 610’u Avrupa yönüne, 1419’u ise Asya yönüne geçti ve çoðu ihracat yükü taþýdý. Derince-Tekirdað feribotu aktarmasý ile yapýlan yük taþýmalarýn Marmaray ile kesintisiz olarak yapýlmasýyla ara elleçleme ve feribot maliyetleri ortadan kaldýrýlýrken hem zaman hem maliyet açýsýndan rekabet edilebilir taþýma tarifeleri oluþturuldu" dedi.


Samsun Fındık Fiyatları Samsun RSS