Teknolojinin hayatımıza girmesi iler beraber işletmelerin kullandıkları mecralar da hali ile değişti. Örneğim artık herkesin sosyal medya hesapları var. Sosyal medya ile birlikte herkes ürünlerini sosyal medyadan tanıtır hale geldi. Hali ile de dijital platformlarda yapılan reklamlar daha popüler hale geldi.

Bu noktada geleneksel medya kullananlar ve bu işi meslek olarak icra edenler ile dijital medya kullanan ve meslek erbabı arasında kısır bir tartışma hasıl oldu. Yumurta mı tavuktan çıkar tavuk mu yumurtadan çıkar tartışmasına benzeyen bir tartışma maalesef gündemde yer almış durumda.

Teknolojinin hayatımızda inanılmaz bir yer kapladığı yadsınamaz bir gerçek. ABD'de yapılan bir araştırmaya göre bir kişi günde 64 kez akıllı telefonunu kontrol ediyor. Hatta dijital bağımlılık ile ilgili poliklinikler oluşturulmaya başladı.

Özellikle yeni kuşak bu noktada son derece aktif. Nerede ise tüm vaktini insanlar internette ve dolayısı ile de akıllı telefonlarında harcıyor.

Gazete reklamları, radyo reklamları ile dijital platformdaki reklamcılar arasında da tatlı bir rekabet var. Dijital reklamların bu noktada geleneksel medya mecralarına göre daha kolay etki ölçümlemesinin yapılabiliyor olması işletmeler açısından önemli bir avantaj. Ancak burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir gerçek var. Siz ne kadar dijital olursanız olun tüketici hala kendisine dokunan reklamları önemsiyor ve onları daha fazla dikkate alıyor. Bu bağlamda düşündüğümüz zaman geleneksel mecraların öneminin hala yadsınamaz ölçüde önemli olduğu. Dolayısı ile online mecraların kullanılması kadar offline mecraların da kullanılması işletmeler açısından dikkate alınması gereken bir unsur.

İşletmeler peki bu noktada ne yapması gerekir?

İşletmeler hem online mecraları hem de offline mecraları kapsayacak şekilde medya planlamasını yapması gerekir. Bu manada kendisini nerede görmek istiyor ise işletme buna göre planlama yapması gerekir.

Peki en uygun mecra neresi?

İşte bu sorunun cevabını verebilecek kişi/kişiler de işletmenin sahip veya ortaklarıdır. Hedef tüketicimiz kim? Bu sorunun cevabı ile verilecek mecranın seçimi arasında doğrudan ve güçlü bir ilişki var. Siz iş makinesi satan bir işletme iseniz prime time zamanlarında TV reklamı vermek ne kadar doğru olacaktır? Veya başka bir açıdan bakacak olur isek hangi TV kanalına hangi saatte reklam verilecek? Kanada da yapılan araştırmaya göre yerel basının gücü gitgide artıyor ve tüketicilerin de yerel kanalları kullanma ve takip etme oranı gitgide artıyor. Teknoloji ile dünyanın her yerinden haber alıyoruz ancak satın almalarımızı yerel firmalardan yapıyoruz. Bu gerçeği hiçbir zaman unutmamak gerekli.

Geleneksel dijital kanaldan birisini seçmek yerine olaya bütünleşik bakmak ve bu doğrultuda her iki kanal yapısını da kullanan planlama yapmak işletme açısından önemli kazanımlar sağlayacaktır. Doğru zamanda doğru mecrada yer almak ise rakiplerinden avantajlı olunmasına vesile olacaktır.